به گزارش ایرنا دکتر محمد صفدری که روز پنجشنبه به اتفاق معاونان و مسئولان اداره کل بیمه سلامت از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان دیدن کرد در نشستی با خبرنگاران ایرنا با تقدیر از عملکرد این رسانه در آگاهی بخشی مردم نسبت به حقوقشان اظهار داشت: 90 درصد هزینه های درمان روستاییان و 95 درصد هزینه درمان شهرنشینان زیر پوشش بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان توسط دولت پرداخت می شود که انعکاس این اطلاعات برای جامعه امیدآفرین است.
وی با تاکید بر همکاری بسیار خوب ایرنا به عنوان خبرگزاری مادر در اطلاع رسانی دقیق و مستمر از نیازهای مردم و خدمات دولت به ویژه سازمان بیمه سلامت در سیستان و بلوچستان، تداوم این همکاری را خواستار شد.
رئیس شورای هماهنگی بیمه های درمانی سیستان و بلوچستان افزود: حدود 70 درصد معادل 2 میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفری این استان در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان، سایر اقشار، بیمه همگانی و ایرانیان زیر چتر بیمه سلامت قرار دارند.
دکتر صفدری تصریح کرد: یک میلیون و 600 هزار نفر از این بیمه شدگان روستاییان و عشایر هستند که دولت به طور رایگان برای آنان دفترچه بیمه سلامت صادر کرده است.
به گفته وی 100 درصد روستاییان سیستان و بلوچستان دارای دفترچه بیمه سلامت هستند و 340 مرکز جامع سلامت روستایی با حضور 340 پزشک و تیم سلامت کار خدمات رسانی به آنان را برعهده دارند.
وی ادامه داد: علاوه بر روستاییان و عشایر برای بیش از 350 هزار نفر از مردم محروم و فاقد توانایی مالی ساکن در شهرهای سیستان و بلوچستان نیز به طور رایگان دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شده است تا مانند سایر بیمه شدگان از خدمات درمانی بهره گیرند.
مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با تاکید بر صیانت از حقوق بیمه شدگان و ارتقاء کیفیت خدمات به مردم گفت: بیش از 90 درصد هزینه های بستری بیمه شدگان توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که افزون بر 51 درصد جمعیت آن در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.