کریم یاوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شناسایی، پیگیری و رسیدگی به مشکلات بنگاههای اقتصادی مشکل دار یکی از اولویت ها و اقدامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هاست.
وی افزود: کارگران، کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه گذارانی که بخواهند هرگونه تغییر یا بازسازی خط تولید و جابجایی کارگاه و ماشین آلات به منظور کاهش وابستگی و بهینه کردن تولید در مسیر سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت انجام دهند در طول مدت تغییر با مصوبه شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار می گیرند.
به گفته وی سال گذشته بنگاههای اقتصادی از محل رونق تولید با هدف تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت بیش از 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امسال نیز طرح رونق تولید برای واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجرا و به بنگاههایی که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی 60 درصد تسهیلات پرداخت می شود.
یاوری خاطرنشان کرد: با هدف صیانت از نیروی کار و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاهها سال گذشته حمایت های موثر از 2 هزار و 119 بنگاه موجب تثبیت حدود 500 هزار شغل شد.
وی اظهار داشت: مسائل مربوط به حدود هزار و 350 بنگاه مشکل دار با جدیت رصد، پیگیری و دنبال می شود و برای رفع مشکلات آنها با هدف پایداری تولید از هیچ کوششی دریغ نمی کنیم.
مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: استانداران به عنوان رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به همراه تمام اعضای کارگروه باید به گونه ای برنامه ریزی داشته باشند که هر روز یک بنگاه مشکل دار و بحرانی برای چاره جویی مورد بازدید قرار گیرد.
یاوری افزود: تمام کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی مقرری بیمه بیکاری دریافت می کنند.
به گفته وی هم اینک حدود 222 هزار نفر در کشور از مقرری بیمه بیکاری استفاده می کنند.
وی ادامه داد: کارگران مجرد مشمول قانون بیمه بیکاری حداقل 6 ماه و حداکثر 36 ماه و کارگران متاهل و متکفل حداقل 12 ماه و حداکثر 50 ماه به نسبت سابقه کاری و بیمه پردازی می توانند از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند.
به گزارش ایرنا مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور شرکت در دوره آموزشی ضمن خدمت کارشناسان حوزه روابط کار ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان به زاهدان سفر کرد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.