عمر بلوچ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان چابهار از نظر اقتصادی، تجاری، گردشگری و ورزش های آبی ساحلی ظرفیت های زیادی دارد.
وی گفت: چابهار از قطب های مهم رشته های ورزشی فوتبال، کریکت و ورزش های آبی ساحلی است و باید سرانه فضاهای ورزشی آن متناسب با استعدادهای آن آماده سازی شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار گفت: این شهر هم اینک دارای یک باب استخر سرپوشیده بدون سونا و جکوزی و یک سالن سرپوشیده به مساحت هزار و 260 مترمربع است.
وی ادامه داد: یک سالن و چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستای تیس، یک سالن فرسوده و نیازمند تعمیر و چمن مصنوعی مینی فوتبال در شهر نگور دشتیاری و یک زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در شهر پلان است.
بلوچ بیان کرد: ساخت بیش از ۱۵ سالن ورزشی و مجموعه ورزشی فوتبال، فوتسال و والیبال در مراکز بخش ها، دهستان ها و روستاهای پرجمعیت و بیش از ۴۰ زمین مینی فوتبال چمن روستایی از درخواست های مهم ورزشکاران در چند سال گذشته است.
وی گفت: ورزشکاران شهرستان چابهار نباید از نظر سرانه فضای ورزشی یکی از محروم ترین مناطق استان سیستان و بلوچستان و کشور باشند و استعدادهای آنان شکوفا نشود.
بلوچ ادامه داد: ساخت ورزشگاه کریکت به عنوان یکی از نیازهای اصلی ورزشکاران این رشته در چابهار از سال 1391 در زمینی به مساحت 16 هزار مترمربع آغاز و تاکنون30 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.
وی با بیان اینکه ساخت ورزشگاه کریکت در شهر چابهار به کندی پیش می رود و در طول 6 سال گذشته فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: 35 میلیارد ریال دیگر برای تکمیل این ورزشگاه مورد نیاز است.
بلوچ تصریح کرد: بیشترین بازیکنان کریکت کشور و ملی پوشان تمام رده های مختلف ملی از شهرستان های چابهار، کنارک و نیکشهر هستند.
وی بر تکمیل طرح های نیمه تمام ورزشی، آماده سازی زیرساخت های ورزشی و توجه به ورزش فوتبال، کریکت و ورزش های آبی ساحلی در شهرستان چابهار تاکید کرد و افزود: توجه به ورزش این شهرستان رتبه و جایگاه ورزش استان سیستان و بلوچستان را در کشور ارتقا خواهد داد.
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار ادامه داد: ساخت سالن ورزشی 2 هزار نفری این شهرستان از دیگر طرح های ورزشی نیمه تمام است که با گذشت 13 سال 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: 85 میلیارد ریال برای ساخت این طرح تا کنون هزینه شده و برای تکمیل آن 30 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.
بلوچ تصریح کرد: ورزشگاه چمن مصنوعی فوتبال از دیگر طرح های نیمه تمام ورزشی چابهار است که در طول 6 سال گذشته 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: برای ورزشگاه فوتبال به مساحت 18 هزار مترمربع 35 میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل آن 55 میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.
بلوچ گفت: 2 هزار و 600 ورزشکار در رشته فوتبال در چابهار فعال هستند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.