محسن الله دادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به ازای هر کیلوگرم کلزا 28 هزار و 665ریال و گلرنگ 26 هزار و 180 ریال به کشاورزان ایرانشهری پرداخت شد.
وی بیان کرد: دانه‌های روغنی از محصولات با ارزش بخش کشاورزی به شمار می ‌روند که به عنوان ماده اولیه صنایع روغن‌ کشی مورد استفاده قرار می ‌گیرند و توسعه کشت این دانه‌ ها موجب قطع وابستگی می ‌شود.
رئیس شرکت غله و خرمات بازرگانی ایرانشهر گفت: در سال زراعی 96-97 بیش از 200 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافته است که در هر هکتار2 تن کلزا برداشت می ‌شود.
وی با بیان اینکه کشت کلزا در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته 80 درصد افزایش یافته است افزود: 90 نفر در کار کاشت، داشت و برداشت این محصول اشتغال دارند.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر نیز با بیان اینکه کلزا در بین دانه های روغنی از درصد روغن بالایی برخوردار است گفت: این گیاه در تناوب با زراعت گندم و جو و همچنین در کاهش بیماری ها، آفات و رویش علف های هرز در مزارع تاثیر بسزایی دارد.
حسن شاه ولی بر اظهار داشت: دانه کلزا دارای 25 تا 55 درصد روغن و 18 تا 24 درصد پروتئین و 12 تا 20 درصد پوست است.
وی افزود: کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع شده و فاقد کلسترول از کیفیت بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا شهرستان ایرانشهر با 30هزار هکتار اراضی زراعی و باغی و17هزار بهره بردار به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است.
ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7314**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.