به گزارش ایرنا، روابط عمومی تیپ 110 سلمان فارسی نیروی زمینی سپاه سیستان و بلوچستان این شهداعصر روز 27 تیر در درگیری با اشرار مسلح در منطقه کورین زاهدان به شهادت رسیدند.
پیکر مطهر این دو بسیجی شهید امروز بر دستان مردم روستای شورو بخش کورین زاهدان تشییع و به خاک سپرده شد.
فرمانده تیپ 110 سلمان فارسی سیستان وبلوچستان ضمن محکوم کردن این حادثه، گفت: این جانفشانی ها نشان از هوشیاری و آگاهی همیشگی ملت در برابر دشمنان دارد.
سردار اشعری افزود: این دو شهید در جهت برقراری امنیت و آسایش مردم منطقه با جان و دل در حال خدمت بودند که با جانفشانی و از خود گذشتگی در درگیری با اشرار مسلح به شهادت رسیدند.
مولوی شه بخش از علمای محلی بخش کورین نیز با اشاره به مقام والای شهیدان گفت: شهید در هنگام شهادتش تمام هستی خود را یک جا نثار می کند و قطره وجودش به دریای بیکران هستی مطلق می پیوندد.
وی افزود: دشمنان ما بدانند مردم شیعه و سنی این استان، در کنار هم برای دفاع از مرزهای کشور تا پای جان ایستاده اند و جان خود فدا می کنند اما یک وجب از خاکشان را به دشمن نمی دهند.
شیعه و سنی سیستان و بلوچستان چون جان شیرین از دستاوردهای نظام و خاک میهن اسلامی دفاع کرده و همچنان دفتر شهادت را گشوده نگه داشته و همواره مردانه در مقابل دشمنان ایستاده اند.
از 2 هزار و 55 شهید سیستان و بلوچستان 934شهید دوران دفاع مقدس، 206 شهید توسط ضد انقلاب، 749 شهید توسط اشرار، 9 شهید مدافع حرم و 157 شهید در حوادث متفرقه به شهادت رسیده اند.
این استان مفتخر است که جوان ترین شهید هشت سال دفاع مقدس کشور به نام شهید «سبیل اخلاقی» با 11.5 سال سن از برادران اهل سنت را تقدیم نظام و میهن کرده است.
همچنین شهید رضا زرگران با 73 سال سن مسن ترین شهید استان سیستان و بلوچستان است.
روستای شورو از توابع بخش کورین زاهدان و در 90 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.