به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید عبدالحسین سجادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بابیان اینکه دشمن شناسی به معنی شناخت روشها و عناصر قدرت و همچنین نقاط ضعف دشمن است اظهار داشت: اگر ملت انقلابی در ادامه راه انقلاب دشمن را خوب بشناسد هیچوقت فریب وعده ها و لبخندهای او را نخواهد خورد و هرگز در دام توطئه و فتنه های دشمن گرفتار نمی شود.
وی افزود: مدیران جهادی و انقلابی باید با برنامه ریزی درست و رفع مشکلات اقتصادی مردم نقشه شوم دشمنان را خنثی کنند.
امام جمعه ایرانشهر با اشاره به اهداف اخلاگران در بازار ارز و سکه گفت: این افراد به مردم و کشور خیانت می کنند و باید دستگاه قضایی نسبت به مجازات این افراد اقدام کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد در سال 67 اشاره کرد و گفت: منافقین با حمایت آمریکا، رژیم بعث عراق و انگلیس در سال 67 با شعار از مهران تا تهران در 48 ساعت دست به عملیاتی زدند که در دام رزمندگان اسلام گرفتار شدند.

** گزیده خطبه های نماز جمعه دلگان
امام جمعه موقت شهرستان دلگان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سفر فرستاده ویژه مقام معظم رهبری به مسکو گفت: این سفر بیانگر این مطلب است که برخلاف تصور برخی برنامه‌های اروپاییها ایران نه تنها در بن بست قرار ندارد که هیچ، بلکه گزینه مهم تر از اروپا را در پیش رو و دسترس دارد.
حجت الاسلام هادی بامری افزود: یکی دیگر از اهداف این سفر مشخص کردن راهبرد ایران در ایجاد محوری برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا بود و ایران اسلامی کاملا آگاهانه نسبت به مذاکره با کشورهای اروپایی عمل می کند.
وی با اشاره به دشمنی ها و ترفندهای دشمنان علیه انقلاب و کشور گفت: در این برهه زمانی اساس جنگ فعلی دشمن را جنگ اراده‌ها به خود اختصاص داده و دولت با اراده مضاف، خودباوری، برخورداری از عزت نفس و عزم و اراده راسخ می تواند نقش به سزایی در برطرف کردن هجمه روانی دشمنان از خودش به نمایش بگذارد.

** امام جمعه اهل سنت ایرانشهر: تقوا و عدالت دو عامل مهم در برابر ناهنجاری های اجتماعی است
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناه گفت: تقوا و عدالت دو عامل مهم در مقابل ناهنجاری های اجتماعی است.
مولوی عبدالصمد کریم زایی با تاکید بر لزوم تبعیت مسلمانان از خدا و رسولش افزود: امت پیامبر(ص) باید همواره گوش به فرماند خدا و رسول مکرم اسلام (ص) باشند و طبق آیات قرآن مؤمنین را سزاوار نیست که وقتی خدا و رسولش امری را صادر فرمودند، اطاعت نکنند که در این صورت به ضلالتی آشکار دچار خواهند شد و انسان مسلمان باید بدون قید و شرط از فرامین الهی تبعیت کند.
وی افزود:در اسلام بر واگذاری مسؤلیت ها به افراد با تقوا، مؤمن، بااقتدار و قوی تاکید شده است.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بیان کرد: اگر مسئولی تخصص داشته باشد اما بی تقوا باشد در کارش دچار مشکل می‌شود و مردم را گرفتار می کند.
مولوی کریم زایی گفت: بسیاری از مشکلات جهان امروز ریشه در واگذاری مسئولیت به کسانی دارد که تقوا ندارند و کشورها را به جان هم انداخته اند.
وی همچنین بر صرفه جویی در استفاده از آب و برق تاکید کرد و گفت: باتوجه به افزایش دما و مصرف بالای برق، مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند.
7314**8006 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.