به گزارش ایرنا رئیس اداره بهزیستی خاش روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح های بهزیستی اظهار داشت: علاوه بر راه اندازی مجتمع خدماتی رفاهی به جامعه هدف بهزیستی 20 طرح اشتغالزایی ویژه کودکان کار با 670 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
ادریس تمندانی گفت: در سه مرکز غیردولتی خدمات بهزیستی به حدود 900 نفر ارائه می شود.
وی بیان کرد: 55 مهد کودک در روستاهای شهرستان خاش فعالیت دارند که یک وعده غذای گرم بین کودکان توزیع می شود.
مسئول واحد اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی خاش نیز با ارائه گزارشی از اقدامات این مرکز گفت: سامانه 123 اورژانس اجتماعی برای رسیدگی به مشکلات و نیازهای کودکان کار، زنان بی سرپرست، بد سرپرست و افرادی که مورد آسیب و تهدید قرار گرفته اند، فعال است .
صالح کرد ضرورت همکاری بهداشت، پزشکی قانونی، سایر دستگاههای دست اندرکار و خانواده ها را برای کمک به افراد آسیب دیده و در معرض خطر خواستار شد.
فرماندار خاش در بازدید از مرکز خدمات کودکان معلول ذهنی، جسمی و حرکتی بر ضرورت توجه به نیازهای این قشر و اهمیت پیشگیری از آسیب های ازدواج فامیلی تاکید کرد.
حمیدالدین یوسفی از تلاش های کارکنان بهزیستی و مراکز خدمات کودکان معلول برای کمک به رفع مشکلات و تامین بخشی از نیازهای آنها قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: مشاوره های قبل از ازدواج و آگاه کردن خانواده ها از وجود برخی بیماری ها و کمک به درمان امراض قابل پیش بینی و قابل درمان از بالا رفتن آمار تالاسمی جلوگیری می کند.
رئیس بهزیستی خاش نیز در این بازدید گفت: در این اداره به 33 کودک معلول ذهنی، جسمی و حرکتی خدمات ارائه می شود.
تمندانی افزود: بسیاری از خانواده ها در مبحث اینکه فرزندان شان نمی توانند مانند افراد عادی زندگی کنند رنج می برند ولی در مرکز خدماتی ویژه معلولان تلاش می شود این قشر از جامعه توانمند شوند.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلیومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.