مسعود اعلایی روز سه شنبه در حاشیه همایش بیماری های خاص با محوریت تالاسمی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیماران تالاسمی روزانه حدود 80 کیسه خون نیاز دارند اما متاسفانه هم اینک با کمبود شدید امکانات برای ارائه خدمات به این بیماران مواجه هستیم.
وی بیان کرد: بیماران تالاسمی با کمبود شدید پزشک، پرستار و فوق تخصص خون مواجه هستند به طوری که برای انجام یک آزمایش تالاسمی، بیماران باید بیش از هزار و 400 کیلومتر رفت و برگشت تا زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان را طی کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار گفت: بیشتر بیماران تالاسمی بی بضاعت و کم درآمد هستند و نمی توانند هر ماه با هزینه های فراوان و درد و رنج بیماری به زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان بروند.
وی بر ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی به بیماران تالاسمی تاکید کرد و افزود: چابهار با کمبود شدید پزشک و امکانات بهداشتی درمانی مواجه است.
اعلایی افزود: ساخت بیمارستان تخصصی 540 تختخوابی در چابهار می تواند بسیاری از مشکلات بهداشتی درمانی را رفع کند.
وی گفت: چابهار با مشکلات زیادی در زمینه جمعیت بالای حاشیه نشینی، مهاجرت فراوان، نبود آب، برق و سایر مشکلات اجتماعی مواجه است.
به گزارش ایرنا همایش بیماری های خاص با محوریت تالاسمی با حضور دکتر فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماری های خاص کشور امروز/سه شنبه/ در سالن همایش های بین المللی چابهار برگزار شد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 3 شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.