روح الله زاهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این برنامه واکسیناسیون به طور فراگیر و همه جانبه در قالب 50 تیم واکسیناسیون بخش های خصوصی و دولتی در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.
وی با بیان اینکه که این طرح تا 10 مرداد ماه در سیستان و بلوچستان ادامه دارد پیش بینی کرد؛ تا پایان اجرای این طرح بیش از 100 هزار راس دام سنگین این استان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و به شدت واگیر دامی است که به لحاظ شدت خسارات اقتصادی یکی از موانع اصلی در تامین بهداشت دام و فرآورده های دامی محسوب می شود.
زاهدی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان به خاطر همجواری با کشورهای پاکستان و افغانستان همواره مورد تهدید سرایت بیماری تب برفکی از این کشورها بوده اما با طراحی و اجرای به موقع برنامه های بهداشتی قرنطینه ای توسط دامپزشکی استان میزان بروز بیماری در واحدهای اپیدمیولوژیک دامی در سال های اخیر به حداقل رسیده است.
به گزارش ایرنا هم اینک افزون بر 2 میلیون و 849 هزار و 106 راس گوسفند و بز و حدود 140 هزار راس گاو، گوساله و گاومیش در سیستان و بلوچستان نگهداری می شوند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.