به گزارش ایرنا سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز شنبه در مراسم تکریم و‌ معارفه فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این استان سنگر پهناور دفاع از وطن است.
وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان متعلق به اقوام اصیل ایرانی است که آداب و رسوم مختلف و جلوه های زیبای انسانی آن عامل جذابیت این استان است.
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: مردان و زنانی با دلها و قلب های پاک در سیستان و بلوچستان زندگی می کنند که این ویژگی ها باعث شده این سرزمین همانند نگین انگشتری ایران بدرخشد.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان نقطه مایوس کننده دشمنان از طریق پیوندهای ناگسستگی و وحدت است، افزود: این محفل ترکیبی الهام بخش از وحدت بین اهل سنت و اهل تشیع است که رنگ و بوی الهی دارد.
سردار سلامی تصریح کرد: این حضور و وحدت عامل استقامت، پایداری، شکوه، امنیت، اقتدار و عزت ایران اسلامی است و سیستان و بلوچستان به الگویی مناسب از وحدت برای سایر مسلمان دیگر نقاط جهان تبدیل شده است.
وی بیان کرد: جهان اسلام به تمامه در معرض تهاجم استکبار جهانی قرار گرفته و لشکرکشی سپاه مستکبران همه بلاد اسلامی را تحت تاثیر خودشان قرار داده است.
سردار سلامی افزود: اما خوشبختانه امروز سرزمین های مسلمانان به مکانی برای مبارزه با استکبار تبدیل شده و ایران نیز به نقطه اتکا دوستان و نقطه تمرکز دشمنان اسلام تبدیل شده است.
وی تصریح کرد: عصر حاضر مقطعی مهم و اثر گذار است زیرا ما در نبرد نابرابر در حال پیش روی هستیم و ضمن فتح سنگر های کلیدی پرچم اسلام را در نقاط مختلف به احتزار در آورده ایم.
جانشین فرمانده سپاه اظهار داشت: سپاه پاسداران تمام توان و استعدادهای خود را با همکاری مردم برای حل مشکلات کشور بکار می گیرد و این پیام و موضع سپاه است.
وی افزود: سپاه پاسداران خادم و پیش مرگ ملت ایران است و برای حل مشکلات فعلی از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
سردار سلامی بیان کرد: مشکلاتی که در جامعه وجود دارد مربوط به تمام جوامع پیشرفته است و نظام تلاش دارد با هدایت های پدرانه رهبر معظم انقلاب و‌ افزایش همدلی مردم این مشکلات را برطرف کند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال 30 درصد جمعیت عربستان زیر خط فقر هستند و در آمریکا با داشتن شکوفاترین اقتصاد جهانی نیز 40 میلیون کارتن خواب زیر خط فقر وجود دارد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران با حفظ وحدت و همدلی و غیرتی که دارند تمام این مشکلات را با موفقیت پشت سر می گذارند.
وی اظهار داشت: ملت ایران غیرت و آزادگی خود را با دلار و نوسانات ارزی عوض نمی کنند.
سردار سلامی بیان کرد: ما متعهد به حل مشکلات مردم هستیم و این کمی صبر، استقامت، پایداری و ایستادگی را می طلبد.
وی افزود: ما در همه بازی های جهانی نخست دفاع می کنیم اما به سرعت توپ را در نیمه بعدی بازی به دروازه دشمن می کشانیم.
جانشین فرمانده کل سپاه افزود: امروز هیچ سلاحی نیست که در داخل کشور با بهترین کیفیت سیستم های جهانی تولید نشود.
وی بیان کرد: همان دشمنان بزرگ که اجماع بزرگی را فرو می ریزند در مقابل قدرت ما منزوی و پراکنده شدند.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: همه آرمان های دشمن ما فرویخته است، صهیونیست ها می خواستند از مدیترانه تا فرات را تصرف کنند، اما یک حزب الله در آنجا تمام رویاهای آنها را فروریخت.
وی ادامه داد: این رژیم غاصب در یک باریکه دور تا دور خودش را دیوار امنیتی ایجاد کرده است.
سردار سلامی افزود: به نام اسلام می خواستند سوریه را تصرف کنند، اما امروز صهیونیست ‌ها در کنار مرزها با گوش هایشان نه از بیسیم‌ لهجه‌های ایرانی، افغانی، عراقی، لبنانی و پاکستانی را می شنوند یعنی آن نیروی بین الملل اسلامی برای از بین بردن استکبار شکل گرفته است.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: راز جاودانگی ملت ایران غیرت، افتخار و سربلندی است و مشکلات موجود به فضل الهی حل خواهد شد و در این مسیر به صبر، استقامت و تلاش مضاعف نیاز داریم و ما قطعا در این راه از استقلال و امنیت مرزهایمان دفاع می کنیم.
وی با اشاره به وجود امنیت در منطقه ادامه داد: خواب های دشمنان هرگز تعبیر نمی شود چرا که مردم با هوشیاری در مقابل توطئه ها ایستاده اند.
سردار سلامی با اشاره به 12 خواسته وزیر امور خارجه آمریکا از ایران در مساله برجام اظهار داشت: این خواست وزیر امور خارجه آمریکا نشان دهنده به رسمیت شناختن قدرت ایران است اما می خواهند ملت ایران را ناامید کنند.
وی تاکید کرد: مردم فهیم و همیشه در صحنه ایران اسلامی این را بدانند که دشمن می خواهد ملت ایران را نا امید کند که به فضل الهی در این عرصه نیز شکست خواهد خورد.
جانشین فرمانده سپاه با اشاره به وجود امنیت پایدار در ایران اسلامی ادامه داد: خواب های دشمنان هرگز تعبیر نمی شود چون مردم با هوشیاری در مقابل توطئه ها ایستاده اند.
وی افزود: اکنون جهان اسلام در معرض تهاجم دشمنان قرار گرفته و مستکبران با لشکر کشی مصیبت های سنگینی را برای مسلمانان به ارمغان آورده اند.
سردار سلامی اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب دشمن بر اساس این گمان که ما ضعیف هستیم به ما حمله کرد اما این تصور غلط آنان باعث پشیمانی شان شد.
وی بیان کرد: ملت ایران با شناخت امام خمینی (ره) به عنوان ستاره درخشان امت و ادامه راه ایشان سیطره سیاسی آمریکا بر جهان اسلام را مختل کرد.
جانشین فرمانده کل سپاه بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب آمریکا، اروپا و شوروی همه با هم جنگی نابرابر را علیه ملت تازه به استقلال رسیده ایران آغاز کردند اما مردان با ایمان ما مردانه سینه را سپر کردند تا دشمنان از کوچک و بزرگ با هم طعم تلخ شکست را تجربه کنند.
وی تاکید کرد: به فضل الهی هم اینک به مرحله ای از قدرت و توان رسیده ایم که با قدرت های بزرگ مقابله می کنیم.
سردار سلامی افزود: ما نبرد را به دور دست ها کشاندیم در لبنان، سوریه، عراق و هر نقطه ای که لازم بود پیش رفتیم بدون اینکه دشمن لحظه ای بتواند ما را متوقف کند.
وی بیان کرد: در این سال ها دشمنان هر چه مکر و توطئه کردند به خودشان بازگشت و فتنه هایی که برای جهان اسلام پیش بینی کردند خنثی شد.
جانشین فرمانده سپاه پاسدران با بیان اینکه برخی ها می گویند چرا ایران از فلسطین و دیگر ملت های مظلوم دفاع می کند، گفت: زنان و دختران فلسطینی، یمنی و لبنانی ناموس اسلام هستند و ما نمی توانیم نسبت به آنان بی تفاوت باشیم زیرا حلال و حرام و دین و کتاب آسمانی ما یکی است.
به گزارش ایرنا در این مراسم از زحمات سردار حسین معروفی فرمانده سابق سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تقدیر و سردار امان الله گشتاسبی به عنوان فرمانده جدید سپاه سلمان معرفی شد.
3213**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.