انور بادپا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در بخش دشتیاری به ازای هر دانش آموز یک متر و 13 سانتی مترمربع است که نسبت به سرانه استاندارد هشت مترمربعی کشور بین 6 تا حدود هفت متر عقب است.
وی تصریح کرد: هم اینک هزار و 543 معلم (971 معلم رسمی و 572 نیروی طرح خرید خدمات آموزشی و سرباز) امر مهم تحصیل دانش آموزان را برعهده دارند که 208 معلم با بیش از پنج هزار ساعت به طور 2 شیفت به یادگیری دانش آموزان در حوزه آموزش و پرورش دشتیاری مشغول هستند.
بادپا با بیان اینکه استخداد 788 معلم جدید در بخش دشتیاری ضروری است، خاطرنشان کرد: خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان برای ساخت 684 کلاس درس جدید تلاش کنند تا این منطقه به استاندارد کشوری نزدیک شود.
وی گفت: علاوه بر کمبود کلاس های درس 510 کولر گازی و پنکه سقفی مورد نیاز است تا دانش آموزان از گرمای طاقت فرسای این منطقه نجات پیدا کنند.
رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری گفت: 85 مدرسه از مجموع 318 مدرسه فاقد انشعاب برق، 21 مدرسه فاقد امتیاز آب، 37 مدرسه غیراستاندارد و 222 کلاس درس فرسوده و نیازمند ساخت فضای جدید است.
وی بیان کرد: 11 طرح آموزشی با 39 کلاس درس (10 پروژه خیری و یک پروژه بنیاد برکت) پارسال در منطقه دشتیاری افتتاح شده است.
بادپا ادمه داد: همچنین پارسال 12 طرح با 79 کلاس درس کلنگ زنی شده است که بسیاری از آنان با کمبود اعتبار برای ساخت مواجه شده اند.
وی از خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان و کشور خواست برای ساخت فضای آموزشی محرومیت ها را در نظر گیرند.
رئیس آموزش و پرورش دشتیاری چابهار گفت: براساس آمار و شاخص ها هیچ منطقه ای از کشور از نظر فضای آموزشی محروم تر از دشتیاری نیست.
بادپا اظهار داشت: 13 هزار و 551 دانش آموز در 388 کلاس درس به طور چرخشی دوشیفته در منطقه دشتیاری در حال تحصیل اند که بر اساس استاندارد کشوری 589 کلاس درس جدید باید در این منطقه ساخته شود.
وی بر استخدام بیش از هزار و 400 معلم جدید، خرید یا اهدای بیش از 300 تانکر ذخیره آب و ساخت 684 کلاس درس جدید برای حل مشکلات فضای آموزشی دشتیاری تاکید کرد.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از سه شهر به نام های چابهار، پلان و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.