حسینعلی شیرازی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند هدایت تحصیلی در سیستان و بلوچستان در آخرین مرحله است اظهار داشت: علت تاخیر در صدور فرم های هدایت تحصیلی نواقص موجود در فرآیند انتقال نمرات از سیستم دانا به همگام در بعضی از مدارس و مناطق استان بوده است.
وی ادامه داد: اوایل هفته آینده فرم های هدایت تحصیلی در اختیار مدارس سیستان و بلوچستان قرار داده می شود.
شیرازی افزود: آمار مشمولان هدایت تحصیلی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال قبل حدود سه هزار نفر افزایش داشته است.
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: روسای آموزش و پرورش شهرستان ها ومناطق استان شرایط و بستر لازم را برای پاسخگویی به تقاضای حداکثری نام نویسی در رشته ها و شاخه های مربوطه داشته باشند تا دانش آموزان بر اساس توان و استعداد و ویژگی های شخصیتی خود نام نویسی و ادامه تحصیل دهند.
شیرازی افزود: همچنین ضروری است والدین توجه کافی به علائق، توانایی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان و فرزندان خود داشته باشند و مسیر را برای استفاده از نظرات مشاوران و متخصصان این حوزه فراهم کنند تا دانش آموزان با انتخاب بجا و درست در رشته ها و شاخه های مورد نظر ادامه تحصیل دهند.
به گزارش ایرنا، رشد همه جانبه افراد و تربیت انسان های سالم، کارآمد و مسئول برای ایفای نقش در زندگی فردی و اجتماعی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است که در این زمینه مولفه هایی همچون هدایت تحصیلی تاثیر بسزایی دارد.
هدایت تحصیلی به معنای جهت دهی مناسب دانش آموزان در شاخه یا رشته تحصیلی بر اساس استعداد و علاقه آنان و نیز متناسب با امکانات و نیازهای جامعه است.
به نظر کارشناسان دلیل آمار بالای بیکاری در شرایط کنونی را می توان ناشی از تحصیل افراد در برخی رشته ها بدون در نظر گرفتن نیاز جامعه و مهارت آموزی دانست در حالی که تحصیل در رشته های مهارتی، فنی و حرفه ای و کار و دانش می تواند سبب رفع بیکاری بسیاری از جوانان شود.
با توجه به اهمیت و تاثیر انتخاب رشته تحصیلی در زندگی آینده دانش آموزان باید این انتخاب به گونه ای انجام شود که زمینه اشتغال افراد را در جامعه مهیا کند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.