به گزارش ایرنا حجت الاسلام مهدی پودینه روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیشترین کانون های فرهنگی هنری طرح تابستانه سیستان و بلوچستان به مساجد شهرستان های میرجاوه با 92 کانون، نیکشهر و قصرقند 60 کانون و زاهدان 58 کانون اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون 13 هزار و 589 نفر در طرح اوقات فراغت این نهاد نام نویسی کرده اند افزود: پیش بینی می شود امسال افزون بر20 هزار نفر از نوجوانان و جوانان از برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان بهره مند شوند.
حجت الاسلام پودینه با بیان اینکه هزار و 301 کانون فرهنگی هنری مساجد در مدارس سیستان و بلوچستان فعال است، گفت: مساجد یکی از فعال ترین و با سابقه ترین حوزه ها برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به شمار می آید.
وی افزود: در قالب طرح اوقات فراغت در مساجد ویژه برنامه های قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی پیش بینی شده است که توسط هزار و 400 مربی آموزش داده می شود.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته حدود 30 هزار جوان و نوجوانان استان در 804 کانون از مزایای طرح اوقات فراغت این نهاد بهره مند شدند.
وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.
پودینه با اشاره به برنامه های دهه کرامت در سیستان و بلوچستان گفت: 127 عنوان برنامه نظیر برپایی جشن و همایش و آذین بندی مناطق و اعزام 170 نفر به حرم حضرت معصومه(س) در این ایام پیش بینی شده است.
وی افزود: امسال سیستان و بلوچستان برای دومین سال متوالی میزبان کاروان خادمین حرم حضرت معصومه(س) خواهد بود.
پودینه از برگزاری طرح نذر شادی در دهه طرامت در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح جمع آوری کمک های نقدی مردم نیست بلکه شریک کردن افراد برای گرامیداشت هر چه باشکوه تر این ایام با ارائه خدمات است.
7316
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.