حسن شاولی بر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار کاشت خیار گلخانه ‌ای در ایرانشهر از اوایل مهرماه آغاز می شود و پس از 40 روز کشاورزان به برداشت آن روی می آوردند و تا پایان خردادماه این کار ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در سال زراعی 96_97 بیش از 50 هکتار از زمین های کشاورزی ایرانشهر به کشت خیار گلخانه ‌ای اختصاص داشته افزود: از این سطح بیش از هفت هزار و 500 تن خیار برداشت و روانه بازارهای داخل و خارج از سیستان و بلوچستان شده است.
وی متوسط برداشت خیار گلخانه‌ای در ایرانشهر را 150 تن در هکتار ذکر کرد و گفت: بیش از 300 نفر در کار تولید این محصول در سطح شهرستان مشغول به کار هستند.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاهش مصرف آب، استقبال خوب خریداران و افزایش سه برابری محصول در مقایسه با کاشت آن در فضای باز از علل روی آوری کشاورزان به کشت خیار در فضای گلخانه ای است.
شاه ولی بر بیان کرد: کشت خیار گلخانه ‌ای برای نخستین بار در سال 1378 در ایرانشهر به طور آزمایشی در نیم هکتار گلخانه انجام شد که به دلیل استقبال خوب خریداران و سوددهی بالای آن هر سال شاهد افزایش سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان هستیم.
به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7314**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.