به گزارش ایرنا حمید درخشان نیا روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: صدور کارت هوشمند ملی به عنوان مهمترین اقدام سازمان ثبت احوال کشور روند اتمام خود را بسر می برد به طوری که 75 درصد اهداف این طرح تا کنون محقق شده است.
وی با بیان اینکه کارت هوشمند ملی کلید ورود به دولت الکترونیک است، افزود: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه با اهتمام جدی اعتبارات ثبت احوال را به موقع پرداخت کند تا ما بتوانیم در دی ماه امسال همزمان با 100 سالگی این نهاد شاهد پایان طرح کارت هوشمند ملی در کشور باشیم.
درخشان نیا اظهار داشت: در سازمان ثبت احوال یک پایگاه جمعیت وجود دارد که به عنوان مهمترین پایگاه داده کشور اطلاعات حدود 115 میلیون نفر ایرانی اعم از افراد زنده و فوت شده در آن نگهداری می شود.
وی افزود: این پایگاه به صورت برخط به بیش از 120 هزار اداره و سازمان کشور برای دریافت خدمات هویتی متصل است به طوری که در هر ثانیه سه هزار استعلام از آن صورت می گیرد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه کارت ملی هوشمند می تواند جایگزین خوبی برای شناسنامه باشد، گفت: وقتی این کار انجام شود بخشی از هزینه های مردم کاهش یافته و احتیاجی به شناسنامه های کاغذی نیست.
وی با بیان اینکه 26 هزار و 539 نفر از فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال 92 تا کنون سجل دریافت کرده اند گفت: با همکاری خوب مسئولان، این استان از استان های موفق در تعیین تکلیف فاقدان شناسنامه است.
درخشان نیا با اشاره به اهمیت وسایل نقلیه در خدمات رسانی مطلوب اداره کل ثبت احوال در مناطق روستایی و عشایری اظهار داشت: 100 دستگاه وسیله نقلیه برای کشور مد نظر قرار گرفته که بزودی بخش قابل توجه آن به استان های گسترده همانند سیستان و بلوچستان تعلق خواهد گرفت.
وی گفت: همچنین با توجه به کمبود نیروی انسانی در ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان تمام تلاش ها برای جذب و بکارگیری نیرو در این استان معطوف خواهد شد.
سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با توجه به نیاز ثبت احوال استان به نیرو، اعتبار و تجهیزات بر همکاری بیش از بیش استانداری برای رفع کمبودهای این نهاد تاکید کرد.
7316**3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.