حسین سرابندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع گاو و گوساله های وارداتی سیستان و بلوچستان 2 هزار و 600 راس گوساله به واحدهای پرواربندی و بقیه که گاو بودند به کشتارگاه ارسال شدند.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه واردات دام گفت: همچنین سال گذشته 73 هزار و 334 راس گاو و گوساله و هشت هزار و 884 نفر شتر با مجوزهای داده شده وارد این استان شد.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ظرفیت این استان در زمینه بسته بندی، کشتارگاهی و پرواربندی دام سنگین درصدد هستیم تولید90 هزار تن گوشت قرمز محقق شود تا تامین کننده بخش قابل توجه ای از نیاز 200 هزار تنی کشور باشد.
سرابندی افزود: هم اینک 13 کشتارگاه دام، 45 واحد بسته بندی، 220 واحد پرواربندی صنعتی و هزار 500 واحد پرواربندی سنتی در سیستان و بلوچستان فعال است.
وی تاکید کرد: با توجه به تاثیر نوسانات ارز در واردات دام سیستان و بلوچستان درصدد هستیم مجوز برای ارز مبادلاتی اخذ کنیم تا از ظرفیت بالقوه این استان با دارا بودن زیر ساخت های لازم و مرز گسترده با کشورهای همسایه در زمینه واردات دام و تامین گوشت کشور بهترین بهره را ببریم.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.