علی ‌اصغر پیوندی عصر سه شنبه در بدو ورود به زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اهداف جمعیت هلال احمر کشور در کنار مردم بودن در تمام حوادث طبیعی و غیر طبیعی است.
وی افزود: با توجه به خشکسالی های 2 دهه اخیر در سیستان و بلوچستان که معضلات بسیاری را برای مردم به همراه داشته است این نهاد وظیفه خود دانسته تا تمام توانش را برای کمک به مردم این منطقه بکار گیرد.
رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: این نهاد در نظر دارد اقدامات مختلف نظیر راه اندازی کمپین نذر آب و توزیع سبدها و بسته های غذایی مورد نیاز مردم درگیر با خشکسالی را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: ضروریست راهکارهای پیشگیری ثانویه برای کمتر شدن یا متوقف کردن خشکسالی در منطقه با همکاری سایر نهادها و دستگاهها بعد از بررسی های کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.
رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود تلاش ها و اقدامات خوب در منطقه توسط مسئولان استانی برای کاهش مشکلات مردم، این سازمان نیز به عنوان یک نهاد عام المنفعه برخود وظیفه می داند از تمام توانش به منظور کاهش رنج و درد مردم استفاده کند.
به گزارش ایرنا رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی از مدیران ارشد این سازمان با هدف بازدید از مناطق درگیر با معضل خشکسالی سیستان و بلوچستان وارد زاهدان شد و مورد استقبال مسئولان ارشد استان قرار گرفت.
وی در سفر 2 روزه خود به سیستان و بلوچستان از روستاهای دچار خشکسالی و گرفتار توفان شهرستان های زاهدان، زهک و هیرمند بازدید و در نشست مدیریت بحران این استان شرکت می کند.
دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های سفر پیوندی به این استان است.
سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (11.5 درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندبادها و گرد و غبار شدید و خشکسالی، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی و دمای زیاد هوا بعضا تا بیش از 50 درجه و ریزش باران های فصلی و جاری شدن سیل های مقطعی وجود دارد.
هلال احمر سیستان و بلوچستان به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و عضوی از نهضت بین المللی «صلیب سرخ و هلال احمر» همواره در همه حوزه های بهداشت، درمان، توانبخشی، داوطلبان، امور جوانان، امداد و نجات در حوادث طبیعی و غیر طبیعی و غیره پیشتاز بوده است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.