کورش بالادست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرآورده ها از طریق انبارهای نفت و مجاری عرضه سوخت نواحی منطقه زاهدان برای مصرف بخش های مختلف از جمله حمل و نقل، کشاورزی، صنایع، اصناف، واحدهای مصرف کننده عمده و غیره توزیع شده است.
وی توزیع روزانه فرآورده های نفتی در منطقه زاهدان را پنج میلیون و 750 هزار لیتر عنوان کرد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان افزود: این میزان سوخت از طریق نفتکش های جاده پیما و مخزن دار حمل ریلی از مبادی تامین در سایر استان های کشور تهیه و به منطقه حمل شده است.
بالادست برخوردار نبودن منطقه از خط لوله انتقال فرآورده، گستردگی دامنه توزیع سوخت در سیستان و بلوچستان و فاصله بسیار زیاد منطقه با مبادی تامین را از مشکلات تامین و توزیع سوخت برشمرد.
وی خاطر نشان کرد: با تلاش کارکنان منطقه و ناوگان حمل و نقل و مجاری عرضه سوخت، هیچگونه کمبودی در زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان وجود ندارد و عرضه سوخت در تمام مجاری بدون وقفه انجام می شود.
وی تصریح کرد: 24 میلیون و 800 هزار لیتر سوخت در سه ماهه نخست امسال به نیروگاه های منطقه نفتی زاهدان ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 58 درصدی را نشان می دهد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان همچنین مقدار سوخت عرضه شده برای پروازهای داخلی و خارجی از طریق مراکز سوختگیری هواپیمایی زاهدان و زابل را در این مدت حدود چهار میلیون لیتر ذکر کرد.
بالادست ادامه داد: در این مدت 784 پرواز از فرودگاه های زاهدان و زابل انجام شده است.
وی وضعیت ذخیره سازی سوخت در انبارهای نفت منطقه زاهدان را مطلوب دانست و گفت: با توجه به افزایش مصرف بنزین و نفتگاز در ماه های اخیر، ارسال سوخت به مجاری عرضه در برخی از موارد بیش از سهمیه بوده تا وقفه ای در عملیات جایگاه رخ ندهد.
به گزارش ایرنا شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با 45 جایگاه عرضه سوخت، وظیفه تامین سوخت نواحی مرکزی (زاهدان)، زابل، خاش و سراوان در سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.
شهرستانهای جنوبی استان شامل چابهار، کنارک، نیکشهر ، سرباز و ایرانشهر تحت پوشش شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار هستند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.