به گزارش روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان باقر کرد دوشنبه شب در نشست حاشیه‌ نشینی و بازآفرینی شهری که با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این میزان قیر از محل تبصره یک قانون بودجه سال 96 به این استان اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه پنج شهر سیستان و بلوچستان دارای بافت حاشیه نشینی هستند، افزود: کل پهنه حاشیه‌ نشینی در این شهرها پنج هزار و 900 هکتار با 426 هزار نفر جمعیت معادل 41 درصد جمعیت شهرهای دارای بافت حاشیه نشینی است که در 77 محله سازماندهی شده اند.
وی بیان کرد: 190 میلیارد ریال به صورت نقدی برای بهسازی بافت های فرسوده سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر کمک های نقدی از محل ردیف اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای 485 میلیارد ریال برای احیای برنامه های سطوح مختلف بازآفرینی شهری به این استان تخصیص یافته است.
به گزارش ایرنا حاشیه نشینی به نوعی از زندگی شهری گفته می شود که در آن تعدادی خانوار در حومه و حاشیه های نزدیک به شهر به صورت نامتعارف و حتی بدون توجه به ابتدایی ترین نیازهای اجتماعی اقدام به تشکیل جمعیتی شهرک نشین می کنند.
حاشیه نشینی در سیستان و بلوچستان تحت تاثیر عوامل مختلف نظیر خشکسالی، پراکندگی جمعیت، زایش روستاهای جدید و غیره بوده که نظارت کامل بر ساخت و سازها، توجه به روستا محوری و ایجاد ظرفیت مناسب برای توسعه اشتغال در هر منطقه از عوامل مهم کاهش دهنده میزان حاشینه نشینی در این استان است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.