کورش بالادست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروگاه گازی زاهدان از ابتدای مرداد 96 به شبکه گاز شهری متصل شده و اکنون با اتصال 75 درصد از واحدهای تولیدی آن، کاهش قابل توجهی در زمینه مصرف سوخت مایع را تجربه می کند.
وی افزود: در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 34 میلیون لیتر نفتگاز در این نیروگاه صرفه جویی شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان تصریح کرد: مصرف نفتگاز نیروگاهی منطقه در بهار امسال 24 میلیون و 818 هزار لیتر بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 58 درصد کاهش داشته است.
بالادست بیشترین مقدار کاهش مصرف نفتگاز نیروگاهی در منطقه زاهدان در سه ماهه نخست امسال را مربوط به نیروگاه زاهدان با 62 درصد کاهش نسبت به سال قبل عنوان کرد.
وی ادامه داد: با پیوستن 6 واحد از هشت واحد تولید برق این نیروگاه به شبکه گازشهری اکنون 75 درصد ظرفیت آن از گاز شهری استفاده می کند که این امر تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف نفتگاز دارد.
به گزارش ایرنا شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان، یکی از مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با 45 جایگاه عرضه سوخت، وظیفه تامین سوخت نواحی مرکزی (زاهدان)، زابل، خاش و سراوان در سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد.
شهرستانهای جنوبی استان شامل چابهار، کنارک، نیکشهر ، سرباز و ایرانشهر تحت پوشش شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه چابهار هستند.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.