به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی امروز - یکشنبه - در ادامه نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره ایمن سازی مرزها افزود: مشکل ایمن سازی مرزها هم در شرق و هم در غرب کشور وجود دارد البته در شرق ایران بیشتر است.
وی یادآور شد: من با مسئولان درجه اول کشور افغانستان گفت‌وگو داشتم ، آنها علاوه بر وزارت کشور ، با ستاد کل نیروهای مسلح هم ارتباطاتی دارند. آنان در تامین امنیت مرزهای خود مشکل دارند. ما حتی پاسگاه ساختیم، نیرویی نداشتند که در آنجا مستقر کنند . مواد مخدر، پناهندگان و اشرار درمرزها وجود دارد.
رحمانی فضلی به طرح های حمایتی ایران از افغانستان در حوزه کاهش مواد مخدر اشاره و خاطرنشان کرد: من سه سال است که می گویم افغانستان دارای امنیت و توسعه می تواند جلوی قاچاق مواد و مهاجر را بگیرد.
وی تصریح کرد: پیشنهادی به سازمان ملل دادیم به عنوان کشت جایگزین یا معیشت جایگزین، عده ای قاچاقچی و کشاورز و خرده فروش هستند که با مواد مخدر روزگار می گذرانند. ما اعلام کردیم حاضر هستیم با سازمان ملل و افغانستان محصول کشاورزی را ایجاد کنیم و بازار آن را نیز بسازیم و قول بدهیم دو برابر درآمد مواد مخدر در آمد ایجاد کنیم. در سازمان ملل تصویب شد اما همه کسانی که در عرصه بین الملل از مواد مخدر سود می کنند، نگذاشتند این طرح اجرا شود.
وی تاکید کرد: بیش از 70 درصد مواد مخدر ،80 درصد مهاجرین و 90 در صد اشرار از مرز پاکستان به ایران می آیند، منطقه شرقی ما منطقه پرخطری است.

**روایت وزیر کشور درباره تخریب خانه باغ «فشند»
وزیر کشور همچنین درباره تخریب ویلایی منتسب به وی در اطراف تهران گفت: زمانی که در صدا و سیما بودم باغچه ای در « فشند » متری 30 هزار تومان خریداری کردم، در رسانه ها گفتند که یک عمارت رحمانی فضلی را در « فشم » تخریب کردند؛ این در حالی است که فشن با فشم بسیار متفاوت است و عمارت نیست بلکه خانه باغ است و همه خبرنگاران می توانند از آن بازدید کنند.
وی اظهار داشت: این خانه باغ 97 متر است و زمانی که آن را به اقساط خریدم، مخروبه ای بود که توسط فروشنده ساخته شد و در آن محدوده شاید 200 خانه باشد که فقط برای من تخریب شده است؛ نه احضاریه و نه حکمی داده شده است و اعتراضی هم ندارم و هرچه قانون بگوید قبول دارم، اما از سویی رسانه ها درباره کاخ ها و عمارت هایی گفتند که خبر ندارم.
وزیر کشور ادامه داد: با اینگونه اخبار مردم حق دارند که بگویند که اگر ویلای او این است پس خانه اش چطور است ، باید بگویم هنوز خانه ای ندارم، البته پیش خرید کرده ام و اکنون در حال ساخت است.
رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: زمانی که در دیوان محاسبات بودم آیا نمی توانستم باغچه ای که در جوار روستایی قرار دارد را جزو روستا بیاورم؛ قطعا با یک تلفن می توانستم این کار را انجام دهم، اما نکردم،
وزیر کشور ادامه داد: بیان رسانه ها به گونه ای است که بین مردم و مسئولان شکاف می اندازد.

** بیش از 85درصد حاضران در ورزشگاه آزادی خانواده‌ها بودند
رییس شورای امنیت کشور همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور خانواده ها به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی های تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018، گفت: برخی از سر نگرانی یا دلسوزی گفتند که نسبت به تماشای فوتبال در ورزشگاه آزادی نگرانی امنیتی و اخلاقی دارند و من از نگرانی آنها تشکر کردم و گفتم بنده مسئول امنیت کشور هستم و به دستگاه های امنیتی و انتظامی اعتماد دارم.
رحمانی فضلی یادآور شد: در پاسخ به این نگرانی ها گفتم که ما مراسم 14 خرداد، روز جهانی قدس، شب های احیا و عید فطر را داشتیم و در همه این موارد توسط گروه ها و تیم هایی نیز تهدید می شدیم، اما هم رصد کامل و هم تسلط کامل داریم و چون به نیروهای امنیتی، انتظامی، قضایی و اطلاعاتی اعتماد داشتم، گفتم که مشکلی پیش نمی آید.
وی اظهار داشت: براساس ارزیابی ها، بیش از 85درصد حاضران در ورزشگاه آزادی خانواده‌ها بودند، ضمن این که برای تامین انتظامات با وزارت کشور هماهنگ کردم که 250 نفر نیرو (انتظامات) مستقر باشند که 400 نفر نیرو در این ورزشگاه حضور داشتند.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: برخی سایت های خارجی عکس هایی از خانم ها که در کازان کشف حجاب کرده بودند، منتشر کردند با عنوان این که در ایران کشف حجاب شده است. نمی گویم هیچ مشکلی نبود، اما با تذکر حل شد، الحمد الله به خیر گذشت و برگزار و نشاط برقرار شد و البته بعد از آن هم هیچ گزارشی داده نشد.

**سیاست وزارت کشور حضور نیروهای معتدل و پیگیر برنامه های دولت است
رحمانی فضلی همچنین درمورد انتخاب مدیران وزارت کشور و انتصاب استانداران و فرمانداران گفت: نگاه رییس جمهوری از دور قبل به مدیران این است که شایستگی و اعتدال داشته باشند و ویژگی دیگری که این موضوع در خود مستر است، این بود که قطعا مخالف دولت هم نباشند و ایشان هم وزیران را بر همین مبنا انتخاب کرده اند.
وی با تاکید بر این که نگاه ها و رویکرد ها باید اصولی باشد، افزود: نگاه من در وزارت کشور این است که نیروها معتدل و دارای شایستگی و پیگیر سیاست های دولت باشند و بر این مبنا هم استانداران و فرمانداران انتخاب شده اند.
وی در ادامه با انتقاد از یکی از نشریات مبنی بر این که گفته شده «رحمانی فضلی» با هواپیمای اختصاصی و فرش قرمز (به سفر کاری) می رود، گفت: بیان اینگونه مطالب در مردم ایجاد بدبینی می کند؛ این موارد بی انصافی است.
وزیر کشور تصریح کرد: ممکن است یک روز به لرستان بروم، بعد مناطق مرزی را بازدید کنم و پس از آن به استان دیگری بروم و در هر استان چندین جلسه داشته باشم؛ بنابراین یک هواپیمایی که متعلق به نیروی انتظامی است و هیچ هزینه ای از ما نمی گیرد، به دلیل این که معطل نشویم و کارها با سرعت انجام شود،از آن استفاده می کنیم.
رحمانی فضلی اضافه کرد: در این هواپیما 10 تا 12 نفر سوار می شوند و هر کدام از شما خبرنگاران که می خواهید می توانید یک سفر همراه با ما سوار این هواپیما شوید، اگر دفعه دوم آمدید به شما جایزه می دهم.
وی افزود: (من) جانشین رهبر معظم انقلاب در نیروی انتظامی هستم و تشریفات و یگان ناجا این است که زمانی که جانشین رهبری در استانی وارد می شود، سان می بینند اما من از هر چند مورد یک مورد را اجازه می دهم این در حالی است که کادر نیروی انتظامی ناراحت می شوند و می گویند این وظیفه اداری ما است.
وی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نقش هماهنگی وزارت کشور در رفع موانع تولید گفت: درباره تسهیل رفع موانع تولید، کارگروهی تشکیل دادیم که در سال گذشته بیش از سه هزار جلسه تشکیل داده است، 33 هزار تصمیم گرفته شده است، 68 درصد تصمیمات عمل شده است و بقیه هم در دست اجرا و اقدام است.
وزیر کشور ادامه داد: در مورد موضوع سرمایه گذاری، در حال حاضر استانداران مستقیما این موضوع را پیگیری می کنند و بارها گفته ایم که استان های ما از ظرفیت های بالای اقتصادی برخوردار هستند و نظام بودجه ریزی ما اجازه عملی شدن این موضوع را نمی دهد. در شرایط فعلی که نیاز به کار فوق العاده، انقلابی و جهادی است می توان با اختیار دادن به استان ها بار اصلی را این قضیه را به دوش استان ها گذاشت.

** همکاری دولت عراق در مراسم اربعین بی نظیر است
رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری عراقی درباره تعامل با این کشور گفت: روابط ایران با عراق واقعا خوب است و نمود عینی آن در برگزاری مراسم اربعین مشخص است؛ در اربعین همکاری که دولت عراق دارد بی نظیر است و دو میلیون و 400هزار نفر از ایران به عراق می روند و این کار بدون همکاری های مشترک اتفاق نمی افتد.
وی ادامه داد: اکنون در زمینه کنترل قاچاق در منطقه غرب کشور و عراق در حوزه معبرهای عمومی، اقدامات بسیار خوبی انجام داده ایم و امیدواریم ارتباط های مرزی و امنیتی در مرزهای دو کشور تقویت شود.
رییس شورای امنیت کشور همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر تغییرات دولت و تغییر استانداران و فرمانداران، اظهار داشت: در یک سال گذشته 25 استاندار را تغییر داده ایم و پنج استاندار باقی مانده است که اگر این نتیجه حاصل شود که تغییرشان ضروری است، تغییر می کنند.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کارشناسان وزارت اطلاعات در رابطه با بازتولید اعتراضات دی ماه اطلاعاتی دارند یا خیر، افزود: من نشنیدم آقای علوی (وزیر اطلاعات) جایی گفته باشند که ما در دی ماه کم کاری کردیم ، من صراحتا می گویم وزیر اطلاعات چنین سخنی نگفته است. نه فقط آقای علوی، سپاه، نیروی انتظامی و استانداران و کارشناسان دائما وضعیت امنیتی، سیاسی و اجتماعی را تحلیل می‌کنند و خیلی از موارد کنترل و مدیریت می شود، اما تعدادی هم بروز پیدا می‌کند و اعتراضی مطرح می شود.
رحمانی فضلی یادآور شد: می گویند معلمان و بازنشستگان اگر تامین نشوند فضای بین مردم مناسب نخواهد بود ، ما این بحث‌ها را در دولت ارائه و درباره آن بحث و اقدام می‌کنیم.
وی اضافه کرد: وزیر اطلاعات در گزارشی مطرح کرد که هیچ کدام از اعتراضات اخیر در این چند روز مبنای سازماندهی شده و تشکیلاتی نیست؛ الان هم می‌گویند نیست، قبلا هم همین را می‌گفتند. موردی و مصداقی که عده ای جایی برنامه ریزی کردند، نیست.

**هنوز هیچ حزبی درخواست تجمع نداده است
وزیر کشور گفت:247 حزب در کشور مجوز دارند و تاکنون مجوزی برای اعتراضات درخواست نشده است البته برای نشست های احزاب مجوز صادر می شود، اما تاکنون برای اعتراضات مجوز نداده ایم.

**مدیرانی که در جهت دولت عمل نمی کنند را عوض می کنم
وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد گزینش مدیران وزارت کشور اظهارداشت: رییس‌جمهوری معیار انتخاب مدیران را شایستگی و اعتدال بیان کردند؛ من در انتخاب مدیران علاوه بر این دو شرط کسانی را انتخاب می‌کنم که مخالف دولت هم نباشند، اما مثلا می‌گویم فرمانداری در زمان احمدی‌نژاد هم فرماندار بوده است، مثل آقای فرهادی فرماندار تهران که این دلایل اصلا متقن نیست. من آقای فرهادی را که یک فرد کارآمد است می‌شناسم.
وی یادآور شد: چنین افرادی در میان 430 فرماندار در سراسر کشور داریم. اگر این دلیل مبنا قرار بگیرد، فردا دولت دیگری می‌آید و همه افراد شایسته و معتدل را کنار می‌گذارد که این روند خوبی نیست. من هر وقت متوجه شوم مدیران وزارت کشور در جهت دولت عمل نمی‌کنند حتما وی را عوض می‌کنم و نیم ساعت هم معطل نمی‌کنم.
رییس شورای امنیت کشور همچنین در مورد نحوه ارزیابی از استانداران و فرمانداران، بیان کرد: ارزیابی از عملکرد استانداران و فرمانداران سخت‌ترین ارزیابی است؛ نمی‌گویم که هیچ ضعف و اشکالی در کار نیست ولی کلی‌گویی درباره استانداران بی‌انصافی است. سه بخش در وزارت کشور وجود دارد که استانداران و فرمانداران را ارزیابی می‌کند، ‌هر دو هفته یک استاندار را دعوت می‌کنیم و ارزیابی‌های حوزه‌های مختلف را به او مطرح کرده و توضیح استاندار را هم می‌شنویم. استانداری کار سختی است، ضعف‌هایی هم وجود دارد ولی تعویض استاندار یا فرماندار برای ما آخرین راه‌حل است.

** در بحران ها فرماندهی می کنم
رحمانی فضلی در پاسخ به این پرسش که چرا شما برخلاف سایر مدیران دولتی در فضای مجازی فعالیت ندارید، تصریح کرد: من در بحران‌ها فرماندهی را بر عهده دارم. شب گذشته تا ساعت سه بامداد که مردم خرمشهر به خانه‌های خود رفتند، نخوابیدم زیرا در این مسائل حتما باید با نیروی انتظامی و سایر نیروها در هماهنگی باشیم.
وی ادامه داد: حال برخی علاقه دارند توئیت کنند، اما من علاقه دارم مسائل را فرماندهی کنم؛علاوه بر این من از مرزها بازدید دارم و در نشست‌های استانی هم حضور پیدا می‌کنم. اختیارات تمام هم به معاونان هم دادم زیرا در غیر این صورت نمی‌شود وزارت کشور را اداره کرد.

** برای حل مشکلات کشور همه باید همکاری کنیم
وزیر کشور همچنین درباره لزوم همکاری با دولت برای حل مشکلات کشور، تصریح کرد: در حوزه‌های اقتصادی مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، بیش از دو میلیون نفر بیکار در کشور داریم و سالی یک میلیون نفر هم به آنها اضافه می‌شود. سال قبل دولت 800 هزار شغل درست کرد اما بیکاری رفع نشده است. دولت تورم را تک رقمی و رشد اقتصادی را دو رقمی کرد. مجموعه همه این عوامل موجب شکوفایی اقتصادی می‌شود اما اگر یاس و ناامیدی را القاء کنیم، اعتراضات ایجاد می‌شود و دولت با مسائل دیگری درگیر می‌شود. تاکید و توصیه من این است که در جهت مشکل مردم حرکت کنیم نه اینکه فقط مشکلات را بیان کرده و خدای نکرده مردم را تهییج کنیم، برای حل مشکلات کشور باید همه همکاری کنیم.

**نیازمند کار فوق العاده، انقلابی و جهادی هستیم
رحمانی فضلی در پاسخ به خبرنگار روزنامه صبح نو درباره برنامه های وزارت کشور برای «جنگ اقتصادی» گفت: ما همواره به دنبال اختیارات بودیم، در شرایط فعلی که نیاز به کار فوق العاده، انقلابی و جهادی در کشور هست، بار اصلی را با دادن اختیارات به استان ها، بر دوش آن ها بگذاریم، استان ها می توانند آن را به دوش بکشند. بنده این مسوولیت را قبول می کنم.
وزیر کشور تصریح کرد: هر تصمیمی که در حوزه اقتصادی در کشور گرفته می شود، استانداران مسئول تحقق آن در استان ها هستند و ریاست هر شورا، هر کارگروه و هر کمیته تصمیم‌گیری بر عهده استاندار است.
وی تاکید کرد: استان ها از ظرفیت های بالای اقتصادی و سرمایه گذاری برخوردار هستند، اما نظام اداری، برنامه ریزی و بودجه ریزی اجازه برخورداری و عملی مسایل را نمی دهد.
وی با توجه به نقش هماهنگی وزارت کشور خاطرنشان کرد: درباره تسهیل رفع موانع تولید ،کارگروهی تشکیل دادیم متوجه شدم 85درصد آن اجرا شده است. من بارها گفتم ، معتقد هستیم استان ها از ظرفیت های بالای اقتصادی برخوردار هستند و نظام بودجه کشور اجازه عملی شدن این موضوع را نمی دهد.
وزیر کشور افزود: در شرایط فعلی که نیاز به کار فوق العاده است می توان اختیار را به استان ها داد،استان ها می توانند بار اصلی را به دوش بکشند.
رحمانی فضلی همچنین در خصوص برنامه های وزارت کشور در حوزه تقسیمات کشوری، خاطرنشان کرد: ما 150 مورد تقسیمات کشوری به دولت برده‌ایم که بر اساس این طرح‌ها 40 شهر جدید ایجاد شده است.
وی افزود: در موضوع کازرون ما استعلام‌های امنیتی را گرفتیم و همه این استعلام‌ها حاکی از آن است که مشکلی وجود ندارد، اما در فرآیند اجرا عواطف و احساسات مردم برانگیخته شد.
وی یادآور شد: مدیرکل تقسیمات کشور در ابتدای آغاز اعتراض‌ها را به کازرون فرستادیم و صحبت‌های مردم را شنید و مسائل مطرح شده در این طرح برطرف شد، اما باز هم احتیاط کردیم و طرح را به دولت نبردیم، اما اتفاقات کازرون رخ داد که این اتفاقات موجب تاسف و تاثر شد.
وزیر کشور گفت: ما اگر به قطعیت برسیم که همه از اجرای این طرح راضی هستند طرح را اجرا می‌کنیم والا منتظر می‌مانیم که رضایت همه جلب شود.
رحمانی فضلی ادامه داد: وزارت کشور اصلا موافق تقسیمات کشوری نیست، زیرا تقسیمات کشوری بی‌مورد در دولت قبل مشکلات زیادی ایجاد کرد. ما در دولت دوازدهم فقط طرح‌های اولویت‌دار را اجرا کردیم.

**تجاوز به 41 نفر در ایرانشهر قطعاً کذب محض است
وی در مورد حادثه ایرانشهر نیز اظهار داشت: ابتدا اطلاعات غلط به امام جمعه این شهر داده بودند که خودشان هم گفتند، اطلاعات درست نبوده است، اما آمار صحیح این ماجرا چهار نفر بوده که شکایت کردند و با قاطعیت برخورد می‌شود؛ یک مورد دیگر هم در یکی از شهرها گزارش آن برای ما آمده که به استاندار گفتم با جدیت برخورد شود.
رحمانی فضلی گفت: رییس قوه قضاییه هم از دیر انجام شدن مراحل دادرسی ناراحت بودند، اما گفتند امکانات قانونی ما در همین حد است، ولی حتماً موضوع رسیدگی می شود، تجاوز به 41 نفر در ایرانشهر قطعا کذب محض است.
وی تصریح کرد: تجمعات صنفی و اعتراضی امنیتی نیست، مساله امنیتی دستگیری 20 تیم عملیاتی در سه ماه گذشته و فعالیت 36 گروه با تزریق پول و کمک‌های اطلاعاتی بیگانگان است که با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی نیروهای امنیتی روبرو هستند، این مسائل امنیتی است.
وزیر کشور در پاسخ به سوالی در مورد شکستن شیشه مغازه‌ها در بازار تهران از طرف ماموران نیروی انتظامی گفت: من امروز هم در جلسه شورای امنیت کشور از فرمانده نیروی انتظامی همین موضوع را پرسیدم و گفتند با هدف دستگیری برخی افراد این اقدامات بوده است.
وزیر کشور همچنین در مورد سازوکار حل مشکل کوله‌بران، کوله‌بری را یک شبکه بزرگ دانست و افزود: در زمان تحریم اجازه داده شد، برخی کالاها از مناطق مرزی وارد کشور شود که این کار ادامه یافت و به شبکه بزرگ تجاری تبدیل شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: در این موضوع 90 درصد کالاها از داخل خاک عراق وارد کشور نمی‌شود یعنی کالاها به عنوان کالای ترانزیتی به عراق وارد می‌شود و سپس این کالاها از طریق کوله‌بران به کشور برمی‌گردد چون کالاهای ترانزیتی حقوق گمرکی خیلی کمی دارند.
وی یادآور شد: برخی از این کالاها در شهرهای مرزی و برخی کالاها هم در تهران و شهرهای بزرگ به فروش می‌رسد، بنابراین یک شبکه‌ای از تاجر، کوله‌بر، سیستم حمل و نقل، خرده فروش، دلال و مسافران ایجاد شده است.
وی با بیان این که ما جلوی این کار را گرفتیم ولی مردم شهرهای غربی تحصن کردند، ادامه داد: نمی‌خواستیم کوله‌بران و خرده فروشان را نادیده بگیریم بنابراین طرحی با همکاری سایر وزارتخانه‌ها به دولت ارایه شد تا تخفیف سود بازرگانی به کوله‌بران داده شود، این کار در حال انجام است البته این روش را راه‌حل مناسبی نمی‌دانیم.
رحمانی فضلی در مورد انتقاد سازمان‌های بین‌المللی به موضوع اعدام به دلیل جرم اعتیاد در ایران، تصریح کرد: اعدامی‌ها در ایران جزو کسانی هستند که جرایم سخت انجام داده‌اند یعنی هم قاچاق کرده، هم مسلح بوده اند‌ و با نیروهای انتظامی درگیر شده‌ و غیرقانونی به کشور رفت و آمد داشته اند.
وی یادآور شد: جرم متهمانی که اعدام می‌شوند فقط منحصر به موادمخدر نیست. در آمریکا هم جرایم سخت حکم اعدام دارد اما نگاه این سازمان‌ها به ما از روی خصم است و شرایط ما را درک نمی‌کنند که 3800 شهید در مبارزه با موادمخدر داده‌ایم.
وی همچنین درباره آخرین پیگیری‌ها برای آزادی «سعید براتی» از سربازان ربوده شده ایران، گفت: پیگیر موضوع از طریق مجاری رسمی و غیررسمی با پاکستان هستیم. اخیرا عکسی از سعید براتی منتشر شده است و خانواده‌ وی این عکس را تایید کردند.
وزیر کشور یادآور شد: ما مذاکرات را ادامه می‌دهیم و پیگیر هستیم تا وی آزاد شود. طرف مقابل شروطی برای آزادی این سرباز بیان نکرده است.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوال دیگری در مورد سیاست دولت برای مبارزه با موادمخدر، تصریح کرد: سیاست ما جایگزین کردن مواد کم خطر به جای مواد پرخطر است به همین دلیل اکنون مصرف تریاک در کشور بالا رفته و شیشه به رتبه سوم رسیده است، کراک هم در حال حذف شدن از چرخه مصرف است.
وی در پاسخ به این سوال که تکلیف ادامه حضور زنان در ورزشگاه‌ها چه می‌شود، بیان کرد: من مسئول رفتن بانوان به ورزشگاه نیستم بلکه مسئول امنیت کشور هستم. اگر نهادهای مسئول در این زمینه از ما درباره تامین امنیت ورود زنان به ورزشگاه سوال کردند ما حتما جواب آنها را می‌دهیم.
وزیر کشور همچنین درباره برخی درگیری‌های اخیر در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در مرز با جمهوری آذربایجان ما واقعا مشکلی نداریم و هر دو ملت در تامین امنیت تلاش می‌کنیم البته ممکن است برخی حوادث در مرزها رخ دهد. درگیری اخیر از داخل آذربایجان بوده و ما تیمی را مشخص کرده‌ایم که موضوع را دقیق بررسی کند.

**سالانه 900 هزار معتاد درمان می‌شوند
رحمانی فضلی درباره اظهار نارضایتی خود از روند مبارزه با موادمخدر گفت: روند مبارزه با مواد مخدر خیلی خوب است اما تا نقطه مطلوب فاصله دارد. ما در سال 900 هزار معتاد را درمان می‌کنیم که البته 10 تا 15 درصد آنها فقط پاک می‌مانند.
وی یادآور شد: 9 هزار واحد هم برای درمان معتادان سازماندهی شدند؛ در ابتدای مسئولیت من سه میلیون و 390 هزار معتاد وجود داشته که این رقم اکنون به دو میلیون و 800 هزار نفر رسیده است. ما برای درمان معتادان هیچ راهی جز اجتماعی کردن موضوع نداریم که در این زمینه رسانه‌ها نقش خود را خوب ایفا نکرده‌اند.
وزیر کشور همچنین در مورد برخورد با ماموران متخلف ناجا، تصریح کرد: در هر دستگاه اجرایی خواسته یا ناخواسته اتفاقی می‌افتد که مورد تایید آن دستگاه نیست. ما در وزارت کشور پیگیر این تخلفات هستیم و ناجا این رسیدگی‌ها را انجام می‌دهد و ماهانه حتی حکم اخراج، زندان، تقلیل درجه و بازداشت دارد.
رحمانی فضلی تصریح کرد: البته ناجا دستگاه زحمت‌کشی است و روزانه 400 هزار مراجعه‌کننده دارد که ممکن است در این بین تخلفی هم انجام شود به هر حال ما به تخلفات رسیدگی می‌کنیم.
وی درباره چگونگی مصرف درآمدهای حاصل از مبارزه با موادمخدر گفت: برخی اموال مصادره شده در زمینه مبارزه با قاچاق به فروش رسیده و به خزانه واریز می‌شود تا از آنجا به دستگاه‌ها تخصیص یابد البته ما پیشنهاد جدیدی داریم که بخشی از این درآمد به عنوان حق‌الکشف به نیروها داده شود، این کار در حال انجام است ولی مبلغ آن خیلی کم است.
سیام**3229**3070**1336
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.