محمد هادی مرعشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حمله بامداد سه شنبه گروهک معاند به مقر مرزی ایران در میرجاوه منجر به شهادت سه نفر از نیروهای کادر و بسیجی و مجروحیت هشت نفر دیگر شد.
وی افزود: مقابله به مثل قوی در این حمله توسط نیروهای ایرانی انجام و منجر به کاهش تلفات برای کشور و شکل گیری تلفاتی برای گروهک معاند شد.
سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: رد خونی که در آن طرف مرز دیده شده نشان از آن دارد که این تروریست ها با حجم بسیار زیادی به این مقر حمله کردند و برنامه ویژه ای برای آن داشتند.
مرعشی تصریح کرد: با دلاورمردی مرزنشینان و بسیجیان بومی منطقه از این اتفاق سنگین جلوگیری شد و پیگیری ها و رایزنی های لازم در این رابطه در حال انجام است.
وی گفت: علاوه بر احضار سفیر پاکستان در تهران، اخیرا یک سفر هم به این کشور قرار است انجام شود که بخشی از مطالبات ویژه ما در حوزه مرز پاکستان در نشست های رسمی مطرح خواهد شد و پیگیر موضوع خواهیم بود.
به گزارش ایرنا بامداد سه شنبه یک تیم تروریستی وابسته به گروهک های تکفیری از منطقه تهلاب میرجاوه (میل 96) قصد نفوذ به عمق خاک جمهوری اسلامی ایران و انجام اعمال خرابکارانه و تروریستی را داشتند که با هوشیاری رزمندگان مستقر در منطقه مرزی، ناکام و پس از درگیری و دادن تلفات متواری شدند.
در این عملیات تروریستی 2 نفر از بسیجیان اهل سنت و یک نفر از پاسداران قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه به شهادت رسیدند.
همچنین در این درگیری و تبادل آتش بین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و تروریست ها سه تروریست تکفیری به هلاکت رسیده و تعدادی زخمی شدند و مابقی آنان نیز به عمق خاک کشور پاکستان گریختند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.