رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: آلودگی هوا در شمال این استان به 9 برابر از حد مجاز رسید.

علی ملاشاهی در گفت و گو با ایلنا خبرداد: باد شدید، گرد و خاک در نقاط مختلف و کاهش کیفیت هوا تا صبح چهارشنبه در شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

 وی افزود: در سایر نقاط استان افزایش غبار، باد و گرد و خاک با شدت کمتر پیش‌بینی می‌شود از اواسط وقت چهارشنبه تا اواسط هفته آینده با کاهش شدت وزش بادهای 120 روزه در برخی نقاط گرد و خاک با شدت کمتر تداوم خواهد داشت.

ملاشاهی عنوان کرد: امروز وزش باد در زاهدان، نواحی مرکزی، نواحی غربی استان از شورگز تا زرآباد و نیک‌شهر و فنوج و شرق استان تا سراوان قابل توجه است و گرد و خاک در جاده چابهار بم – زاهدان  سبب کاهش دید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از نظر دمایی در نواحی جنوبی‌تر و سواحل شاهد روند افزایشی دما خواهیم بود اما در سایر نقاط استان شاهد کاهش دما به ویژه در طول شب هستیم.

 ملاشاهی افزود: دریای عمان امروز و فردا مواج و متلاطم خواهد بود سرعت باد در زابل به 97 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و علاوه بر طوفان در شمال استان گرد و غبار حاصل سبب کاهش کیفیت هوا در زاهدان و سایر نقاط مرکزی و جنوبی استان شده است. میزان گرد و غبار در آسمان شمال استان به بیش از 9 برابر حد مجاز رسید.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.