رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت از امروز تا چهارشنبه شدت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، علی ملاشاهی با بیان این مطلب درباره آخرین وضعیت آب و هوای استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و در ادامه وزش بادهای 120 روزه سیستان از امروز تا چهارشنبه شهرستان‌های شمالی استان شاهد سرعت و شدت وزش باد است.

رئیس کارگروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه غلظت گرد و غبار امروز در زابل به 5 برابر حد مجاز رسیده است، تصریح کرد: بیشترین سرعت باد ثبت شده در منطقه سیستان تا این ساعت 90 کیلومتر بر ساعت بوده و پیش‌بینی می‌شود این شرایط تا روز چهارشنبه تداوم داشته باشد؛ و در روز پنج شنبه و جمعه از شدت باد در این منطقه کاسته شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر و در برخی ارتفاعات شامل شهرستان‌های سرباز، راسک و نیک شهراحتمال  رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته دلگان با 49 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و زاهدان  با حداقل دمای 25 درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهرهای استان بوده‌اند.

رئیس کارگروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دریای عمان هم در این ایام مواج و متلاطم است و همچنین به علت وزش باد در سواحل مرکزی و جنوبی استان افزایش غبار و گرد و خاک قابل توجه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.