به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی در این نشست که امروز /چهارشنبه/ در دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت ایرانشهر برگزار شد با بیان اینکه ایرانشهر با مردمی با ایمان عمیق مرکز فرهنگی بلوچستان است افزود: حادثه اخیر برگرفته از تهاجم فرهنگی است که از سوی دشمنان اسلام از طریق ماهواره و فیلم های مبتذل رواج پیدا کرده است.
وی با تاکید بر برخورد جدی با مجرمان این حادثه گفت: هیچ کس در مقابل قانون مستثنی نیست.
مولوی عبدالصمد دامنی امام جمعه مسجد حقانیه اهل سنت ایرانشهر نیز با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس احکام اسلامی شکل گرفته است اظهار داشت: انتظار ما از مسوولان این است که طبق قانون شرع با مجرمان این حادثه برخورد شود.
وی از فرماندار، اعضای شورای تأمین و دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی که حوادث بعد از اعلام این جنایت را به خوبی مدیریت کردند تقدیر کرد و افزود: دشمنان به دنبال بهره برداری از این حادثه هستند اما ما به آنها اجازه نمی دهیم.
امام جمعه مسجد نور اهل ‌سنت ایرانشهر نیز در این نشست با بیان اینکه قانون فصل الخطاب است گفت: بایستی همه ما تابع قانون باشیم وبه کسی اجازه ندهیم از این موضوع بهره برداری کند.
مولوی محمد طیب ملازهی با تاکید بر برخورد جدی با مخلان امنیت وافرادی که مرتکب این جنایت شده اند افزود: کسانی که امور در دست آنان است باید هرچه سریعتر با مسببین این حرکت زشت برخورد کنند.
وی اظهار داشت: من بارها اعلام کرده ام که مخالف هرگونه تجمع و اعتراض مردمی هستم و از مردم خواسته ام اجازه دهند مسوولان در فضایی آرام به وظایف قانونی خود عمل کنند.
امام جمعه مسجد نور ایرانشهر ادامه داد: همه می‌دانیم که دشمن نه تنها برای ما دل نمی سوزاند بلکه به دنبال اختلاف و ناامنی و آشوب است بایستی در این شرایط هوشیار باشیم.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر هم با بیان اینکه از بین بردن وحدت وایجاد اختلاف و اغتشاش از برنامه‌های دشمنان نظام اسلامی است گفت: همه ما باید مسائل خود را از طریق قانون پیگیری کنیم.
نبی بخش داودی افزود: خیلی ها از وجود امنیت و وحدت بین ما ناراحت و عصبانی هستند و سعی می‌کنند به بهانه های مختلف احساسات مردم را تحریک کنند.
وی با تقدیر از روشنگری علما افزود: پرونده این اقدام زشت و شنیع در حال اجراست بطوریکه در این رابطه یک نفر دستگیر و افراد دیگر تحت تعقیب هستند.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی ایرانشهر هم اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعات و روحانیون به عنوان افراد تاثیر گذار نقش بسیار مهمی در هدایت جامعه دارند.
محمد خانی با تأکید بر حفظ آبرو و حرمت افراد افزود: دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده ها احساساتی عمل نمی‌کند بلکه با ادله و طبق قانون و شرع اسلام با مجرم برخورد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با هیچ کس تعارف ندارد گفت: هرکس در هر پست و مقامی که باشد اگر مرتکب جرمی شود طبق قانون با او برخورد خواهد شد.
دادستان ایرانشهر ادامه داد: نباید قانون گریز باشیم بلکه باید برای نهادینه کردن قانون پذیری در جامعه تلاش کنیم.
وی افزود: افرادی که متواری هستند اگر زیر سنگ هم بروند باز هم آنها را پیدا خواهیم کرد و مجازات خواهند شد. .
به گزارش ایرنا، ائمه جمعه و جماعات و علمای اهل سنت ایرانشهر در این نشست «اقدام زشت و شنیع تجاوز به عنف را محکوم کرده و خواستار برخورد شدید و عبرت آموز و عاجل با عاملان و آمران این قضیه شدند.»
همچنین مقرر شد همه اقشار جامعه پیگیر قانونی موضوع از طریق مراجع قضایی و امنیتی باشند و از هرگونه اقدام نامتعارف و غیر قانونی که موجبات سوءاستفاده دشمنان و بدخواهان منطقه و نظام را فراهم می کند به جد خودداری و پرهیز کنند.
بدیهی است نیروهای امنیتی و انتظامی به جهت برقراری نظم و امنیت شهرستان هرگونه تجمعات غیر مجاز و حرکات نامتعارف را مصداق مخل امنیت قلمداد و با عاملان و آمران آن برخورد خواهند کرد.
7314 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.