به گزارش ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز عید فطر اهل سنت زاهدان اظهار داشت: در زمان آن حضرت حتی زنانی که معذور بودند و نمی توانستند نماز بخوانند برای دعای عید فطر شرکت می کردند و احادیث مختلفی در این رابطه موجود است.
وی تاکید کرد: باید خواهران را نیز در مسائل دینی و حضور در صحنه های اجتماعی همراه بدانیم.
عضو مجمع فقهی مکه افزود: همه در عرصه های کاری، اجتماعی و دینی باید خواهران را در نظر داشته باشند چرا که نصف جمعیت ما را این قشر تشکیل می دهند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان تصریح کرد: تا زمانی که زنان اصلاح نشوند و مسائل پیرامون خود را نشناسند جامعه ساخته نخواهد شد.
عضو اتحادیه جهانی علمای مسلمان ادامه داد: باید هرآنچه دین اسلام، رسول اکرم(ص)، امیرمومنان علی(ع) و خلفای راشدین آزادی داده اند آزادی بدهیم.
وی افزود: اختلافاتی که امروز دامن گیر مسلمانان است تمام از تعصبات نشات گرفته، تمام افراد و ارگان ها در ایران اسلامی باید دیدگاهشان وسیع باشد و مانند رهبر معظم انقلاب جهانی فکر کنند.
مولوی اسماعیل زهی با بیان اینکه قانون اساسی 40 سال پیش تنظیم شده است، گفت: شرایط امروز با گذشته فرق می کند به نفع نظام و ملت است که خود را با شرایط روز تطبیق دهیم، سیاست داخلی و خارجی و حتی قانون اساسی نیاز به بازنگری دارد.
وی ادامه داد: امروز تمام کشورها و ملت های دنیا از گرایش ها و تعصبات قومی و مذهبی عبور کرده اند و به انسانیت و مردم شان فکر می کنند زیرا تعصبات قومی و مذهبی انسان ها را عقب مانده نگه می دارد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.