به گزارش ایرنا نیره پورملایی دوشنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی از معضلات سیستان و بلوچستان قاچاق پرندگان است اظهار داشت: همچنین این نهاد با امضای تفاهم نامه با پلیس فتا توانست سال گذشته بیش از 18 پرونده تخلف قاچاق را پیگیری کند.
وی با بیان اینکه کمبود محیط بان از جمله مهمترین مشکلات سیستان و بلوچستان است گفت: هم اینک در گستره یک میلیون و 489 هزار و 590 هکتار از مناطق حفاظت شده و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست این استان تنها 70 محیط بان پوشش می دهند.
وی افزود: با توجه به اهمیت امنیت فردی، محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان به جلیقه ضد گلوله و سایر وسایل حفاظتی و دفاعی مجهز شدند.
وی جلیقه ضدگلوله، آرنج و زانوبند را از مهمترین وسایل توزیع شده میان محیط بانان سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: سال هاست که محیط بانان سراسر کشور در حال گشت زنی، کنترل و نظارت بر مقررات شکار و صید، مورد تهدید شکارچیان متخلف قرار می گیرند.
پور ملایی اظهار داشت: ساخت حدود چهار پاسگاه در مناطق مختلف حفاظت شده سیستان و بلوچستان در دستور کار این نهاد قرار گرفته بود اما از سال 94 اعتبار ملی آنها متوقف شد.
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد: اقدامات برای تامین اعتبار این پاسگاهها به طور ویژه مورد توجه است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تالاب بین المللی هامون گفت: با توجه به اهمیت این تالاب اقدامات بسیار ارزشمندی در طول چند سال اخیر به همت دولت و مسئولان استانی به ویژه استاندار صورت گرفته است که از مهمترین آن می توان به تدوین سند مدیریت یکپارچه تالاب بین المللی هامون با برگزاری چهار کارگاه مشورتی مدیریت یکپارچه و با حضور تمام ذینفعان و بهره برداران آن اشاره کرد.
وی امضا و مبادله تفاهم نامه حفاظت و مدیریت پایدار تالاب بین المللی هامون با حضور مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب های ایران و 15 دستگاه نظارتی و اجرایی دست اندر کار در سیستان و بلوچستان، بازگشایی دایک مرزی، تهیه نقشه های اولویت های آبگیری تالاب براساس مهار کانون های بحرانی، ایجاد اکوسیستم پایدار گیاهی - جانوری و پتانسیل تبخیر در تالاب، طراحی و راه اندازی سامانه ژئوپرتال تالاب را از دیگر اقدامات انجام گرفته در این بخش ذکر کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کاشت نهال گونه های سازگار با محیط در سطح 300هکتار از تالاب بین المللی هامون برای نخستین بار برای مهار گرد و غبار از محل اعتبارات ملی از مهمترین اقدامات در حوزه این تالاب است.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است که فراخوانی برای نخبگان داشته باشیم که برای قسمت هایی از تالاب که خشک شده طرح ارائه دهند.
وی افزود: افزون بر 70 درصد وظایف محیط زیست در حوزه تالاب بین المللی هامون انجام شده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.