به گزارش ایرنا چه زیباست در ماه میهمانی خدا دست زندانیان جرائم غیر عمد را گرفته و گرد غم و نداری را از چهره های چشم انتظارشان که از بد روزگار گرفتار بندهای زندان شدند دور کنیم.
ایرانیان در کمک و نیکی کردن به همنوع سرآمد هستند و جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان اوج ابراز و نمایش این خصلت زیباست.
یکی از زندانیان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براثر تصادف و نداشتن بیمه وسیله نقلیه یکسالی است که در زندان بسر می برم.
وی که خواست نامش در گزارش درج نشود، افزود: متاسفانه گاه در مسیر زندگی عادی ناخواسته به دور از انتظار دچار مشکلاتی می شوید که هزاران بار در روز خود را سرزنش می کنید که چرا با اندکی سهل انگاری مسیرزندگی خود و اطرافیان را تغییر دادید.
وی ادامه داد: من که تنها نان آور خانواده پنج نفره ام بودم هر شب از غم نداری خانواده ام و از دست دادن آبرو در خواب کابوس می بینم.
وی افزود: در زندان خیلی از افراد را مشاهده کردم که با کمک خیران زمینه آزادیشان فراهم شد امیدوارم مردم امسال نیز در جشن گلریزان لطف خود را از افرادی همانند ما دریغ نکنند.
** کمک و احسان به همنوع برگرفته از فرهنگ اصیل اسلامی است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه کمک و احسان به همنوع برگرفته از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است گفت: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای کارهای خیر به ویژه کمک به زندانیان جرائم غیر عمد است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی ستاد دیه را منسجم کننده روح تعاون در کمک به همنوعان ذکر کرد و افزود: روحیه تعاون در گذشته منسجم و هماهنگ نبود اما امروزه به برکت ستاد دیه روح تعاون، کمک به همنوعان و نیازمندان منسجم شده است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی افزود: ستاد دیه به دنبال تعاون بر مبنای تقواست به طوری که از زمان راه اندازی تاکنون ثمرات مطلوب آن در جامعه قابل مشاهده بوده است.
امام جمعه زاهدان گفت: مشکلات به عنوان جزو جدا نشدنی جامعه اجتماعی انواع مختلفی دارد به طوری که برخی مشکلات توسط فرد قابل برطرف شدن است و برخی دیگر جز با روحیه تعاون مورد تاکید قرآن کریم قابل حل نیست.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: اگر روحیه همدلی، تعاون و دستگیری در جامعه نباشد آن جامعه دیگر جامعه انسانی نیست.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: روحیه تعاون در جامعه باید به حدی برسد که افراد مشکلات دیگران را بر خود مقدم بدانند.

**77 زندانی جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان چشم انتظار یاری هموطنان
مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 77 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های استان با بدهی 46 میلیارد ریال چشم انتظار کمک خیران هستند.
رحمدل بامری افزود: امسال 32 جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ماه مبارک رمضان در استان پیش بینی شده و در حال اجراست.
وی گفت: در جشن‌ های گلریزان سال گذشته استان 245 میلیارد ریال جمع آوری شد که 154 زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت 110 میلیارد ریال با گذشت شکات و مشارکت ستاد دیه و خیران از زندان آزاد شدند.
وی سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و محکومیت های مالی را شایع ترین جرائم زندانیان غیر عمد در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه های معقول آگاه کنند.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت 6104337770113635 بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *780*7777054# نیز پرداخت کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارای 6 زندان برای نگهداری مجرمان جرائم عمد و غیرعمد در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار است.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.