به گزارش ایرنا چه نسیم خوشی است استشمام عطر رحمت خداوندی در ماه مبارک رمضان، ماهی که درب های رحمت الهی در آن گشوده شده و نسیم خوش بهشت را به مشام می رساند و سرنوشت یک ساله انسان را رقم می زند.
چه اشک ها که ریخته نشد و چه دست های محتاجی که به آسمان نرفت، شب قدر را به راز و نیاز با معبود پرداخته و برای نیازمندان و بیماران دعا کردیم و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مشت ها را گره کرده و بر دهان استکبار و صهیونیست کوبیدیم، چه خوب و شیرین و چه تلخ این رمضان نیز به روزهای آخر رسید.
اینک در پایان ماه رمضان همه منتظر رویت هلال ماه شوال هستند تا امسال نیز با رمضان خداحافظی و حسرت تمام شدن این ماه را بار دیگر زیر زبان خود مزه مزه کنند و رمضانی دیگر را به لحظه شماری بنشینند.
رمضان در سرزمین خورشید، باد، کویر، دریا و کوهستان برای مردم شیعه و سنی برکات بسیاری دارد که مهمترین آن افزایش اتحاد میان پیروان این 2 مذهب اسلامی است.
**رمضان فرصتی برای اتحاد شیعه و سنی
سیستان و بلوچستان سرزمین اتحاد شیعه و سنی بحساب می آید و ماه رمضان در آن بسیار گرامی شمرده می شود، اتحاد مردم این منطقه به حدی زیاد است که دشمنان اسلام و نظام اسلامی تمام تلاششان را برای ایجاد اختلاف در میان آنان بکار گرفته اند اما اعتقاد مردم به آئین های دینی، مذهبی و ملی سبب نقش برآب شدن این توطئه های شوم شده است.
شیعه و سنی در این ماه میهمان یکدیگر می شوند و از سفره یکدیگر افطار و سحری می خورند و با یکدیگر قرآن قرائت می کنند.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این باره اظهار داشت: ماه مبارک رمضان بهترین و ارزنده ترین فرصت برای برگزاری آیین های مشترک شیعه و سنی به ویژه محافل قرآنی در مساجد است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی ادامه داد: خداوند، پیامبر(ص)، قرآن کریم، احکام اسلام و کعبه معظم حلقه های مهم اتحاد میان مسلمانان هستند و ماه مبارک رمضان نیز از جمله فرصت های بسیار خوب برای بهره گیری از این برکات و برگزاری نشست های مشترک دینی و عبادی در مساجد شیعه و سنی است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: ماه مبارک رمضان فرصتی فراهم کرده تا مراسم و محافل قرآنی با حضور قشرهای مختلف مسلمانان در مساجد شیعه و سنی به طور مشترک برگزار شود.
عضو خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم و ماه مبارک رمضان 2 حلقه وصل شیعه و سنی است به همین سبب باید در این ماه عزیز از علما و اندیشمندان شیعه و سنی در برنامه ریزی ها و اجرای آیین های ویژه بیشتر استفاده شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خوشنویسی آیات قرآنی حلقه وصل دیگری میان شیعه و اهل سنت است به طوری که در ماه مبارک رمضان از هنرمندان هر 2 قشر به ویژه بانوان هنرمند شیعه و سنی در کتابت آیات الهی استفاده می شود.
به گزارش ایرنا مردم مناطق مختلف سیستان و بلوچستان از دل هامون واقع در شمال این استان، تا ساکنان کوهستان های سر به فلک کشیده در مرکز و مردم ساکن در جوار دریای نیلگون عمان در جنوب استان در این ماه عزیز دوشا دوش یکدیگر تمام آیین ها را به خوبی اجرا می کنند.
**رمضان برنامه تربیتی برای ترک گناه
ماه مبارک رمضان با عنایت خاص خداوند همراه است و هرکه قصد کار خیر کند دست خداوند نیز پشت اوست و حمایت خاص خدا را خواهد داشت، از این رو رمضان فرصتی برای بازنگری به درون و یک آغاز خوب است که نباید برای این منظور خواندن قرآن و برکات آن را فراموش کرد.
امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: ماه مبارک رمضان برنامه تربیتی خداوند برای انسان است تا بتواند گناهان خود را ترک کند.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: رمضان وسیله نجات انسان هاست و سبب می شود تا بسیاری از افراد از عذاب الهی نجات پیدا کنند.
وی ادامه داد: انسان های سعادتمند و خوش نصیب، قدر رمضان را می دانند و روزها و شب های این ماه را در عبادت سپری می کنند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان با تاکید بر بهره گیری از برکات ماه مبارک رمضان گفت: فلسفه تمام احکام شریعت آن است که نیرو و دقت معنوی انسان ها را بالا ببرد.
مولوی اسماعیل زهی افزود: خداوند متعال روزه ماه مبارک رمضان را فرض گردانیده تا در انسان ها تقوی ایجاد شود و باید دانست که تقوا بالاترین ثمره و نتیجه روزه است.
وی تصریح کرد: قرآن برای پرهیزکاران هدایت است و از این رو پرهیزکاران بهتر می‌ توانند قرآن را درک کرده و از آن استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: علت توصیه به تلاوت بیشتر قرآن در ماه مبارک رمضان این است که با روزه، تقوا حاصل شده و سبب فهم بهتر قرآن می شود.
وی تصریح کرد: بزرگترین دستاورد روزه غلبه بر نفس و شیطان است که در نتیجه آن تقوا حاصل می ‌شود.
به گزارش ایرنا دور گردون گذشت و اینک چشم های منتظر رحمت بار دیگر در انتظار رمضانی پر از برکت خواهد بود، هیچکس نمی داند سال دیگر هنگام فرا رسیدن این ماه پر از طراوت و زیبایی در دار دنیا باشد تا بر خوان نعمت بی دریغ خداوند بنشیند و از شاخه های پر بار آن میوه معرفتی بچیند یا نه، هیچکس نمی داند دوباره فرصت دل سپردن به شب و روز نورانی این ماه را داشته باشد، تنها آنچه مربوط به این ماه است را می توان در دل لمس کرد و در پایان راه رمضان امسال بار دیگر دست ها را به آسمان برده و از خداوند منان توفیق زندگی با برکت را می خواهیم.
7311**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.