به گزارش ایرنا مولوی محمد عثمان قلندرزهی چهارشنبه شب در مراسم ختم قرآن کریم در نماز تراویح مسجد جامع الخلیل بیان کرد: همه اقشار جامعه اعم از علما، مسئولان، بزرگان، معتمدان، نخبگان، جوانان، مرد و زن و غیره باید به اعمال خود بنگرند و عمل خود را مورد سنجش قرار دهند.
وی افزود: در قیامت از زندگی با احکام پروردگار، اطاعت از خدا و رسول، اجرای دستورات قرآن و دیگر صحف انبیاء سوال می شود.
مدیر جامعه الاسلامیه مدینه العلوم خاش ادامه داد: در قیامت وقتی که نامه اعمال انسان به دست راست داده می شود، شادمان و مسرور می شود و بر عکس اگر به دست چپ داده شود دشواری در انتظار است.
مولوی قلندرزهی تصریح کرد: با آمدن نبی خاتم(ص) تمام ادیان و کتب دیگر منسوخ شدند و برای همه امت کتاب الله و سنت رسول الله قائم گشت.
وی بیان کرد: هر گونه قیام، تعظیم کردن برای شخص، بزرگ، عالم، نبی و غیره درست نیست و بر خلاف ادب و دستور خدا و رسول بوده، زیرا سجده، قیام و تعظیم فقط برای الله است.
وی گفت: جای بسیار خوشحالی است دشمنان اسلام که سالها در صف جنگ با مسلمانان بوده اند در دایره اسلام می آیند و کلمه توحید ' لا اله الا الله' و 'محمدرسول الله' را به زیبایی بر زبان جاری می کنند.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل ضرورت برچیدن دیوارها در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان و فراهم کردن زمینه برای تبادل فرهنگی، تقویت ارتباطات اجتماعی و اقتصادی را متذکر شد و افزود: باورهای قلبی و توحیدی مردم مومن منطقه سبب شکل گیری وحدت و امنیت در این استان شده است.
مولوی قلندرزهی افزود: حساب برخی از افراد خلافکار از عامه مردم مومن و نمازگزار جداست و عمل و رفتار آنها نیز مورد پسند و تایید علما، نخبگان، اقشار و توده عمده جامعه نیست.
مولوی محمدرضا هاشمزهی امام جمعه شهر نوک آباد نیز با تاکید بر اینکه کفران نعمت سبب ایجاد آشفتگی در زندگی فردی، اجتماعی و نا امنی در جامعه شده است، گفت: بازگشت به سمت پروردگار و توبه کردن سبب سرازیر شدن رحمت های الهی می شود.
فرماندار شهرستان خاش نیز اظهار داشت: ماه رمضان، ماه صیام، قیام، اکرام و احسان است .
حمیدالدین یوسفی افزود: خروجی و ثمره شریعت؛ تقوا و کرامت اسلامی است و شامل حال زنان و مردان امت اسلام می شود.
وی بیان کرد: عنصر تقوا و اخلاص یک سپر و مانعی بزرگ است که انسان را از خطا و گناه دور می کند.
وی ادامه داد: آنچه که پروردگار متعال برای انسان مقرر کرده، همین تقوا و اخلاص است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم و اجرای دستورات آن در زندگی برای نجات انسان و کامیابی بشر کافی است اظهار داشت: هرگاه انسان از منیت و تکبر عبور کند جایگاه او در نزد پروردگار بلند می شود.
فرمانده سپاه شهرستان خاش نیز گفت: در نظام جمهوری اسلامی نعمت دین، امنیت و عدالت وجود دارد و الحمدلله با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در کشور وحدت و امنیت شکل گرفته و با فتنه ها مقابله شده است.
سرهنگ پاسدار حسن فضلی اهمیت بر حفظ وحدت در جامعه، ضرورت بهره گرفتن از برکات ماه رمضان، نیکی به پدر، مادر، اطاعات از دستورات پروردگار و دور شدن از فتنه و نفاق را متذکر شد و تاکید کرد: علما و نخبگان شیعه و اهل سنت باید هوشمندانه در مقابل نقشه های دشمنان بایستند تا جامعه ما سالم و آباد باشد.
به گزارش ایرنا مراسم ختم قرآن کریم در نماز تراویح و وداع با رمضان با حضور پرشور اقشار مختلف مردم مومن و روزه دار در خاش برگزار شد.
این آیین های باشکوه در مساجد جامع الخلیل، توحیدیه و حنفاء اهل سنت شهرستان خاش برگزار شد.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.