استاندار سیستان و بلوچستان گفت: علاقمندم از بانوان در پست های مدیریتی استفاده کنم و حتی الامکان این نیروها باید از افراد بومی استان انتخاب شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اولین نشست خبری استاندار سیستان و بلوچستان با  اصحاب رسانه شامگاه یکشنبه بیستم خردادماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد .

در این نشست تعدادی از خبرنگاران و مدیران رسانه ها به بیان مسائل و مشکلات استان از جمله بی آبی، خشکسالی، حاشیه نشینی ، حقابه تالاب هامون و دیگر مسائل پرداختند . 

سید دانیال محبی در این نشست در خصوص تاخیر در انتصابات خاطرنشان کرد: برای انتصاب افراد فارغ از جنسیت باید شایستگی را مدنظر قرار دهیم تا افراد متخصص روی کار آیند.

وی افزود: ما نقد پذیریم؛ انسان با نقد ساخته می‌شود اما شرافت قلم اصحاب رسانه حکم می‌کند که حقیقت را بگویند و در کنار انتقادات واقعیات هم بیان شود.

محبی اذعان داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه ارزشمند هستند و باکمال میل از انتقادات و پیشنهادات اصحاب رسانه استقبال می کنیم.

وی در خصوص سئوال یکی از خبرنگاران پیرامون تقسیم استان گفت: تقسیم استان نیازمند برنامه ای پژوهشی و در قالب آمایش سرزمین بوده و مسئله ای پیچیده است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه از هیچ تلاشی برای تدوین طرح آمایش سرزمین دریغ نخواهد کرد.

وی درخصوص بکارگیری جوانان در پست های مدیریتی خاطر نشان کرد: به مدیریت و توانایی جوانان ایمان داریم و تمام تلاشمان را برای بکارگیری آنان خواهیم کرد اما با توجه به برخی قوانین وزارت کشور مبنی بر استفاده نیروهای وزارت کشوری در انتصابات محدودیت هایی ایجاد شده است.

محبی عنوان کرد: سیستان و بلوچستان علاوه بر ظرفیت‌های بالقوه آن دچار مشکلات عدیده ای است که همکاری همه جانبه رسانه ها، مردم و دولت را می طلبد، ما منکر مشکلات استان نیستیم و بی آبی و خشکسالی در استان وجود دارد.

وی در پاسخ به خبرنگار ایلنا درخصوص بکارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی و انتصابات پیش رو، گفت: علاقمندم از جوانان و بویژه بانوان استفاده کنم و این یک کار سازمانی است و با توجه به تبصره ها باید از نیروهای وزارت کشوری استفاده کنیم و قطعا بانوان در اولویت هستند.

وی در ادامه گفت: معتقدم بانوان مدیریت پذیر و نظم پذیر هستند و بهترین گزینه ها برای مدیریت از نظر من زنان هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی در این نشست خاطر نشان کرد: تامین آب شرب مورد نیاز استان در اولویت دستور کار دولت قراردارد.

باقر کرد افزود: طی سال جاری میزان بارش استان 27 میلیمتر بوده و ذخایر آبی پشت سد ها کاهش 40 درصدی داشته اما در تامین آب مصرفی مردم مشکلی نخواهیم داشت‌ و این مشکل مدیریت خواهد شد.

محمد هادی مرعشی سرپرست معاونت سیاسی- اجتماعی استاندار هم گفت: با کاهش بارندگی‌ها شاهد افزایش پدیده حاشیه‌نشینی در استان هستیم که‌ وزارت کشور برای حل این مشکل مراکز تسهیل‌گری را فعال کرده که 3 مرکز در چابهار و 7 مرکز در زاهدان راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.