دکتر سهیلا خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هزار و 567 نفر در این مدت برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که هزار و 264 نفر موفق به اهدای خون شدند.
وی ادامه داد: در این شب های پر فضیلت 700 نفر از مردم سیستان و بلوچستان برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کردند.
وی گفت: با توجه به اینکه همه ساله همزمان با عید سعید فطر شاهد کاهش ذخایر خونی در استان هستیم از مردم می خواهیم در این روزها یاری رسان این نهاد باشند.
خسروی اظهار داشت: پایگاههای انتقال خون سیستان و بلوچستان در شهرستان های زاهدان، ایرانشهر، زابل و چابهار در ماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 24 آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.
وی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
وی با بیان اینکه روزانه 350 واحد خون و فرآورده های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: 2 هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث، سوانح و غیره در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که 60 درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.