شماری از اهالی شهر اسپکه در تماس با خبرنگار ایرنا بیان کردند که خشک شدن چاهها از یک طرف و مشکلات موجود در زمینه تامین آب با تانکر از سوی دیگر آنان را با مشکل جدی رو به رو کرده و از مسولان خواستند با اختصاص اعتبار لازم مشکلات بی آبی این شهر را مرتفع کنند.
محمد رئیسی یکی از ساکنان شهر اسپکه اظهار داشت: جیره بندی آب سبب شده تا به برخی نقاط شهر به موقع آب نرسد و تانکرهای آبرسانی سیار نیز پاسخگوی نیاز نیستند.
محمد پرورش نیز با انتقاد از عدم تخصیص به موقع اعتبارات برای حل مشکلات بی آبی بیان کرد: اگر چهار حلقه چاه آب آشامیدنی چند متر دیگر کف شکنی و لایروبی شوند میزان آبدهی افزایش یافته و مشکلات به حداقل می رسد.
علی محمدزهی نیز گفت: شبکه آبرسانی فرسوده و نیاز است هر چه سریعتر بهسازی شود.
بخشدار لاشار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهر اسپکه به عنوان مرکز بخش لاشار با چهار هزار و 419 نفر جمعیت در قالب هزار و 127 خانوار، هزار و 270 اشتراک آب شهری دارد.
فرامرز دانش افزود: آب مشترکان یاد شده از چهار حلقه چاه تامین می شود که هم اینک دو حلقه چاه به کلی خشک شده و دو چاه باقیمانده تا 50 درصد با افت شدید آب مواجه شده اند.
وی بیان کرد: آب حدود 400 نفر در محلات هوابندر و انورآباد با تانکر بصورت سیار تامین و تحویل می شود.
وی با بیان اینکه آب در شهر اسپکه جیره بندی شده و یک روز در میان توزیع می شود، خاطرنشان کرد: در برخی نقاط شهر به دلیل کمبود شدید آب شهروندان لوله های آب را سوراخ می کنند که این خسارت زیادی را متوجه آب وفاضلاب شهری کرده است.
بخشدار لاشار گفت: اختصاص اعتبار ویژه برای کف شکنی، لایروبی چاههای موجود و حفر دو حلقه چاه دیگر از ضرورت های مهم برای رفع مشکلات بی آبی در شهر اسپکه است.
دانش از مسولان خواست هر چه سریعتر مشکلات بی آبی را مرتفع و برای نوسازی 40 درصد شبکه آبرسانی فرسوده اعتبار لازم را پیش بینی کنند.
وی با بیان اینکه خشکسالی و گرمای هوا سبب خشک شدن منابع آبی، چاههای آب آشامیدنی روستایی، خشک شدن قنوات و خسارت سنگین به کشاورزی بخش لاشار شده است، خاطرنشان کرد: تامین اعتبار لازم برای آبرسانی به 55 روستای این بخش ضروری است.
بخش لاشار با مرکزیت شهر اسپکه دارای 37 هزار و 231 نفر جمعیت و 55روستا است و در مسیر جاده ترانزیتی نیکشهر- ایرانشهر قرار دارد.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر دارای 13 هزار و 410 کیلومتر مربع وسعت، 141 هزار نفر جمعیت، 395 روستا، چهار بخش مرکزی، بنت، لاشار و آهوران، سه شهر نیکشهر، اسپکه و بنت و 11 دهستان است.
نیکشهر در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.