به گزارش ایرنا روز جهانی قدس به عنوان یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران هر ساله پرشور از سال قبل با شکوه خاصی در سراسر جهان برگزار می شود تا فریاد مظلومیت مردم فلسطین و حمایت مسلمانان و سایر آزادیخواهان از قیام انتفاضه به گوش جهانیان برسد.
مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نیز همگام با سایر مسلمانان جهان به ویژه ملت قهرمان ایران در این روز بزرگ با حضور گسترده در راهپیمایی و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ابراز انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی به دشمنان اسلام و انقلاب نشان می دهند که مقتدرانه در حمایت از فلسطین و مردم آن ایستاده اند و هرگز از آرمان های انقلاب اسلامی دست بر نخواهند داشت.
روزجهانی قدس فریاد مظلومیت ملت ستمدیده فلسطین و نشانگر اهمیت غیر قابل انکار مساله آزادی قدس شریف و سرزمین اسلامی فلسطین از یوغ غده سرطانی صهیونیسم است و در واقع آزادی بیت المقدس آرمان مسلمانان جهان است.
ابتکار معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس تحولات بزرگی را در معادله رویارویی امت اسلامی با رژیم غاصب صهیونیستی در سطح منطقه و جهان پدید آورد به طوری که مسیری نو در صحنه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را نمایان کرد.
محمد یارمحمدزهی یکی از شهروندان اهل سنت سیستان و بلوچستان که با شور و حال خاصی شعار حمایت از فلسطین و نابودی اسراییل را فریاد می زد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز جهانی قدس نماد حمایت از مقاومت اسلامی و پشتیبانی از ایستادگی مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی است و شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ وظیفه هر مسلمان و آزادیخواهی است.
وی افزود: ما به عنوان مسلمان بر خود واجب می دانیم که با پیروی از آرمان های رهبر کبیر انقلاب در این راهپیمایی شرکت کنیم تا بار دیگر همدلی خود را برای ایستادگی در مقابل ظلم و ستم به مردم مظلوم فلسطین اعلام کنیم.
مهسا مقدم نوجوان زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بسیار خوشحالم که به همراه دوستانم در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده ام تا همچون سایر مسلمانان در صفی واحد با مشت های گره کرده و فریادهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل لرزه بر اندام پوشالی استکبار و رژیم غاصب صهیونیستی بیندازیم.
وی ادامه داد: حضور گسترده مسلمانان در این راهپیمایی موجب افزایش روحیه مبارزه و مقاومت در مردم فلسطین و ناامیدی رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل می شود.
وی اضافه کرد: دانش آموزان این استان در سالروز جهانی قدس ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب همگام با مردم ایران با مشت های گره کرده ندای الله اکبر و آزادی قدس شریف را سر می دهند تا به کودکان و نوجوانان فلسطینی بگویند همواره در کنارشان هستند.
غلامرضا بَزّی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس به عنوان نماد وحدت مسلمانان یک تکلیف دینی و ملی است که هر ساله با شکوه تر از سال قبل مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: از آنجایی که امروز جهان اسلام به ویژه کشورهای خاورمیانه شاهد دسیسه ها و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی و سیاست غلط سران برخی کشورهای منطقه و حضور جریان های تکفیری است روز قدس می تواند پاسخ کوبنده و محکمی به رژیم غاصب و جعلی اسرائیل و جنایت های ددمنشانه آن در فلسطین اشغالی باشد.
وی ادامه داد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین می تواند مانعی برای ادامه جنایات رژیم کودک کش و غاصب صهیونیست باشد.
گل افروز گمشاد زهی یکی از زنان اهل سنت سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا گفت: امروز به همراه همسر و فرزندانم در این راهپیمایی شرکت کردم تا به مادران فلسطینی بگویم که تنها نیستند و ما برای حمایت از آنان تا پای جان آماده و ایستاده ایم.
وی ادامه داد: از آنجایی که مردم مظلوم فلسطین به ویژه کودکان و زنان آن سرزمین در این روزها بیش از هر زمان از شکنجه و ظلم رژیم غاصب صهیونیست رنج می برند حضور ما در این راهپیمایی پاسخ کوبنده ای به سیاست های خصمانه این رژیم و رساندن فریاد مظلومیت مردم این سرزمین به جهانیان است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از شهرستانهای مختلف سیستان و بلوچستان راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور مردم مومن و روزه دار شیعه و سنی که از ساعاتی قبل آغاز شده در برخی شهرها به پایان رسیده و در برخی شهرها نظیر زاهدان همچنان ادامه دارد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.