به گزارش ایرنا مردم خداجو و مومن سیستان و بلوچستان با حضور در مساجد و تکایا و دیگر امکان مذهبی آداب احیا را به جا آوردند و با سر دادن صدای الهی العفو سومین و آخرین شب از لیالی پرفیض قدر امسال را به سحر رساند.
حضور پرشور کودکان و نوجوانانی که با وجود سن کم همراه خانواده های خود در مساجد و تکایا آمده بودند تا در احیای سومین شب از لیالی قدر شرکت کنند از جلوه های خاص این آیین بود.
دلباختگان آکنده از معنویت و عشق در این شب با تمام وجود دست های التماس خود را به سوی آسمان بردند تا شاید رحمت بیکران الهی شامل حالشان شود.
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و پربرکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و مردم در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند.
طبق روایات وارد شده از ائمه اطهار (ع)، شب بیست و سوم در بین شب های قدر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
شب قدر شب نگاشته شدن مقدرات انسان هاست که آن هم بنا بر آمادگی ها و شایستگی هایی است که انسان ها در خود ایجاد می کنند.
شب بیست و سوم ماه رمضان به واسطه اینکه احتمال قدر بودنش قوی تر است، فرصت ناب برای قرار گرفتن زیر چتر غفران خداوندی است و خوشه چینی به قدر همه عمر نتیجه این بندگی خواهد بود و غفلت از آن هم بسیار زیانبار است.
شب بیست و سوم فرصت مناسبی برای استغفار خواستن است و بهترین شب در زندگی بشر است که خداوند آن را برتر از هزار ماه دانسته اند.
امام باقر (ع) درباره این شب فرموده اند: هر کس شب بیست و سوم ماه رمضان را زنده بدارد و در آن صد رکعت نماز بخواند، خداوند در زندگی او گشایش ایجاد می کند.
مراسم ویژه سومین شب قدر همزمان با زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان در 18 شهرستان دیگر این استان با حضور ائمه جمعه، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.