علی مصطفی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت محیط زیست منطقه آزاد چابهار از زمان تاسیس در تیرماه سال گذشته تاکنون مسئولیت پایش های دوره ای و کنترل آلایندگی آب، خاک، هوا و صوت را بر عهده داشته است.
وی افزود: راه اندازی مدیریت محیط زیست در منطقه آزاد چابهار یکی از ضرورت ها بود که با همت مدیرعامل این سازمان راه اندازی شد که نقش مهمی در کنترل مسائل زیست محیطی واحدهای مختلف تولیدی، خدماتی و صنعتی داشته است.
وی بیان کرد: مدیریت محیط زیست منطقه آزاد چابهار همکاری و تعامل خوبی با اداره حفاظت محیط زیست چابهار دارد و در احیا و رسیدگی به 6 طرح زیست محیطی در حال همکاری هستند.
مدیر محیط زیست منطقه آزاد چابهار گفت: برای نخستین بار تیم سبز این منطقه با حضور 60 فعال محیط زیست راه اندازی شده است.
مصطفی زاده پاکسازی و جمع آوری زباله های ساحل تیس، توزیع 2 هزار و 500 جلد کتاب در پنج عنوان و اجرای 12 مناسبت مختلف را از جمله فعالیت محیط زیست منطقه آزاد چابهار در طول ماههای اخیر عنوان کرد.
وی بررسی آلایندگی پتروشیمی را از دیگر فعالیت ها عنوان کرد و افزود: برای کاهش اثرات زیست محیطی از 18 واحد تنها به هفت واحد پتروشیمی اجازه فعالیت داده شده است.
وی ادامه داد: برداشت آب توسط پتروشیمی از خلیج چابهار ممنوع و قرار است در نزدیکی دره لیپار در مسیر ساحلی چابهار- بریس و متصل به آبهای اقیانوسی آب برداشت و دوباره پس آب به آنجا منتقل شود.
وی گفت: استفاده از تکنولوژی روز در پتروشیمی جای هیچ نگرانی را برای مردم محلی باقی نگذاشته است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.