در این مطلب آمده است: اصطلاح و عبارت کم آبی ،به نظر میرسد که بسیار جدی است فکرمیکنید که هیچ ارتباطی با شما ندارد و ممکن است که فقط در کشور های فقیر و یا بلاهای شدید، مانند زمین لرزه اتفاق بیافتد؟درست است؟ خیر! کمبود آب، خیلی رایج تر از آن است که مردم فکر میکنند ؛ 75%از آمریکایی ها به طور مداوم دچار کمبود آب هستند و این را نمی دانند و حتی کمبود آب میتواند برروی بدن و حتی احساساتمان، تاثیر داشته باشد. دکتر روبرتالی از مرکز clear Lake Regional Medical; گفت60%از بدن ما از آب تشکیل شده است ,75%از آن ، در ماهیچه ها,85%از آن در مغز ما ,وجود دارد، که شبیه روغن، برای یک ماشین است ؛ وقتی احساس ناخوشایندی میکنید، اغلب ممکن است به علت کمبود آب بدن باشد.کمبود آب بدن
مشکلاتی که با کمبود آب در بدنتان ایجاد می شود

1.خستگی :
شما در کار و در خانه خسته شده اید ,بعد از یک خواب خوب شبانه باز هم احساس خستگی میکنید چرا؟ اگر به طور مداوم احساس خستگی میکنید ،در واقع این احتمال وجود دارد که آب بدن تان کم است ؛ کمبود آب، باعث میشود که فعالیت آنزیمی بدنتان کاهش یابد و باعث شود، که انرژی کمتری را برای مزایای آینده تولید کند.


2.یبوست مزمن:
احساس نفخ و متورم شدن، میکنید علاوه بر سخت نفس کشیدن هیچ چیز بیرون نمی آید,به جز فیبر زیادی که در رژیم غذایی خود داشتید در این موارد، باید بررسی کنید که آیا آب به اندازه کافی میخورید یا نه!؟ کمبود آب ،یکی از دلایل شایع است که باعث یبوست مزمن میشود وقتی آب کافی ننوشید، ضایعات روده شما خشک میشود و به سختی بیرون می آید.
سردرد یکی از علائم کم آبی بدن

3.سردرد:
همانطور که 85%از آب بدنمان در مغزماست ،وقتی به اندازه کافی آب ننوشیم ,مغزمان فورا واکنش نشان میدهد ؛ مغز ،توسط یک لایه محافظ، از آب احاطه شده است,که کل مغز را شامل میشود . مصرف کم و یا عدم مصرف آب، باعث میشود که این لایه تبخیر شود این تخلیه باعث میشود که، مغز بر جمجمه فشار وارد کند و منجر به سردرد دردناک شود.

4. بوی بد دهان:
بزاق دهان دارای خاصیت ضدباکتریایی است اما کمبود آب باعث کاهش بزاق دهان می شود که بوی نامطبوع دهان را در پی دارد.
تب و لرز یکی از نشانه های کمبود آب در بدن
5. تب و لرز:
همیشه داشتن تب و لرز به دلیل وجود ویروس و سرماخوردگی در بدن نیست و کمبود آب هم می تواند دلیل آن باشد در صورت کم آبی شدید بدن، فرد دچار علایم تب و حتی لرز می شود.

6. هوس خوردن شیرینی:
هنگامی که بدن دچار کم آبی می شود، فعالیت بعضی از اعضای بدن مانند کبد که آب مصرف و گلیکوژن ذخیره می کند، تحت تأثیر قرار گرفته و به همین دلیل هوس خوردن شیرینی در فرد ایجاد می شود .
توصیه هایی برای رفع کمبود آب بدنمیتوان با مصرف منظم آب ،از این علائم نامطلوب جلوگیری کرد و یا حداقل آنها را کاهش داد در اینجا ،چند نکته درباره نحوه انجام این کار وجود دارد:
بلافاصله بعد از بیدار شدن ،2لیوان آب بنوشید ؛ شروع کردن روز خود بااین کار، نه تنها باعث میشود که احساس طراوت کنید، بلکه به هضم شما نیز کمک میکند.
یک بطری آب شخصی بخرید و آن را با خود حمل کنید,مطمئن شوید بطری را که ،خریداری میکنید ،حمل آن برایتان راحت باشد.
مواد غذایی حاوی آب مانند:خیار,گریپ فروت و البته هندوانه ، که حتما باید برای جلوگیری از کمبود آب در بدن، آنهارا مصرف کنید.
برنامه کنترل و ردیابی مصرف آب را دانلود کنید ,تعداد زیادی از اینها در بازار وجود دارد,فقط یکی از آنها را انتخاب کنید.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.