محمدامین سرکوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد آموزشی در سه طبقه شامل هزار و 23 مترمربع ساختمان آموزشی، 665 مترمربع خوابگاه و سلف سرویس و 440 مترمربع کارگاه آموزشی ساخته می شود.
وی افزود: هنرستان شبانه روزی کار و دانش سرباز کلات برای جذب دختران در رشته های هنری و کار و دانش ساخته می شود.
وی از همراهی و مساعدت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان وبلوچستان، فرمانداری و معتمدان برای آغاز ساخت این طرح آموزشی قدردانی کرد.
رئیس آموزش وپرورش بخش سرباز کلات گفت: 23 هزار و 551 دانش آموز در 302 مدرسه با هزار و 95 کلاس درس در این بخش مشغول به تحصیل هستند.
سرکوری با بیان اینکه 845 نیروی انسانی، کار تعلیم و تربیت این دانش آموزان را بر عهده دارند خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در بخش سرباز کلات 2 متر و 17 سانتی مترمربع است.
وی ادامه داد: بخش سرباز نسبت به میانگین پنج متر و 43 سانتی مترمربعی سرانه فضای آموزشی کشوری حدود سه و نیم مترمربع عقب است.
وی تصریح کرد: بخش سرباز کلات برای رسیدن به سرانه میانگین فضاهای آموزشی کشوری نیازمند مساعدت ویژه خیران و کمک های خارج از نوبت دولتی است.
وی اختصاص اعتبار لازم برای ساخت فضاهای آموزشی استاندارد، حذف مدارس خشتی گلی و تخریبی، خرید انشعاب برق و آب، حصارکشی و هوشمندسازی مدارس را خواستار شد.
رئیس آموزش وپرورش سرباز کلات به اختصاص کدهای آموزشی در نقاط دور دست روستایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: در چهارسال اخیر تعداد دانش آموزان به 14 هزار به 23 هزار نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا، بخش سرباز با هشت هزار و 594 کیلومتر مربع از پنج دهستان شامل مرکزی، کیشکور، مینان، سرکور و نسکند تشکیل شده و در 80 کیلومتری راسک مرکز شهرستان سرباز واقع شده است.
شهرستان سرباز با مرکزیت راسک با 190 هزار نفر جمعیت، 11هزار و 500 کیلومترمربع وسعت، 4 بخش 4 شهر 11 دهستان و 750 آبادی دارد و در 500 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.