اتابک جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همه ساله مسدود شدن چاه های فاقد پروانه در سیستان و بلوچستان به صورت موردی انجام می شد اما از سال گذشته در راستای طرح احیای و تعادل بخشی آبهای زیر زمینی این اقدام به طور جدی مورد توجه قرار گرفت.
وی ادامه داد: 6 هزار و 337 حلقه چاه فاقد پروانه و در شرف تعیین تکلیف در سیستان و بلوچستان شناسایی که تاکنون 83 حلقه چاه مسدود شده و این روند همچنان ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: نصب کنتورهای هوشمند در شرایط بحران کم آبی به عنوان ابزاری کارآمد برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی توسط وزارت نیرو پیش بینی شده است.
جعفری اظهار داشت: 920 دستگاه کنتور هوشمند تاکنون بر روی چاههای کشاورزی سیستان و بلوچستان نصب شده است.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان این استان در سال آبی 96-97 کم بارش ترین استان کشور معرفی شد به طوری که 100 درصد گستره آن تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی است.
رضا آزادمنش اظهار داشت: داده های هواشناسی نشان می دهد که سیستان و بلوچستان با دریافت 28.6میلیمتر بارش از آغاز سال زراعی جاری تاکنون با کاهش کم سابقه 70.6 درصدی میزان بارش نسبت به بلندمدت همچنان کم بارش ترین استان کشور محسوب می شود.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.