علیرضا جلال زایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رویداد مهم فرهنگی سیستان و بلوچستان با هدف آشنایی بیشتر مردم مرکزنشین با آداب و سنن مردمان این دیار، تغییر نگاهها و در نتیجه جذب گردشگر و سرمایه گذار با حضور 220 هنرمند این استان از یکم تا پنجم خرداد در برج میلاد تهران درحال برگزاری است.
وی بیان کرد: معرفی فرهنگ رمضان در سیستان و بلوچستان، اجرای موسیقی محلی، معرفی آیین های محلی، پخت غذاهای سنتی و نمایش ظرفیت های متنوع گردشگری استان از جمله برنامه های این رویداد فرهنگی است.
وی افزود: مردم تهران در این مدت مهمان سفره های افطار مردمان مهمانواز سیستان و بلوچستان هستند.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری نشست های تخصصی با گروههای مرجع گردشگری ایران، تجلیل از مفاخر و مشاهیر ملی، شاهنامه خوانی، نقاله خوانی، شعرخوانی، حضور انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان استان در کنار حضور اقوام سیستانی و بلوچ از جلوه های دیگر شب های فرهنگی با شعار «سیستان و بلوچستان گوهر ناشناخته ایران» است.
وی اجرای زنده موسیقی محلی، معرفی غذاها و شیرینی‌های سنتی، اجرای ورزش‌های بومی و محلی باهدف آشنایی با ورزش‌های سنتی، اجرای زنده سفال، حصیر و هنرهای سنتی سیستان و بلوچستان توسط اساتید اهل ‌فن را از دیگر برنامه‌های شب های فرهنگی استان در تهران ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.