به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی فرماندهی مرزبانی ناجا، سردار سرتیپ‌ دوم سعید کمیلی روز سه شنبه اظهار داشت: ماموران هنگ مرزی سراوان با اشرافیت اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله سنگین مواد مخدر به وسیله خودرو و به روش کوله باری به داخل کشور آگاه شدند و بلافاصله با اجرای کمین ‌های هدفمند مسیرهای احتمالی تردد آنان را در کنترل خود در آوردند.
وی افزود: مرزداران پس از ساعتی کمین خودروهای حامل مواد مخدر قاچاقچیان را مشاهده کردند و به منظور جلوگیری از ورود این محموله به داخل کشور سریع وارد عمل شدند.
وی تصریح کرد: مرزداران پس از رویارویی با سوداگران مرگ و بی ‌توجهی رانندگان خودروها به فرمان ایست، با رعایت قانون بکارگیری سلاح و با واکنش سریع در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان، توان رویارویی را از آنان سلب کردند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: قاچاقچیان که توان درگیری با مرزداران را نداشتند با استفاده از تاریکی شب و نزدیکی به نقطه صفر مرزی به سمت کشور پاکستان متواری شدند.
سردار کمیلی اظهارداشت: شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: در این عملیات مأموران موفق شدند علاوه بر به هلاکت رساندن 2 نفر از قاچاقچیان و توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا، یک تن و 956 کیلو و 800 گرم مواد مخدر از نوع تریاک، 60 کیلوگرم حشیش و 55 کیلوگرم شیشه را کشف کنند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) به مرکزیت زاهدان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان دارد.
شهرستان سراوان واقع در جنوب شرق سیستان و بلوچستان با سه بخش بم پشت، جالق و مرکزی دارای بیشترین مرز خاکی ایران با کشور پاکستان است.
3042**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.