به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکتر قاسم میری علی آباد اظهار داشت: در این مدت همچنین 142 مورد پیوند کلیه در استان انجام شده است.
وی گفت: برخی اقدامات مورد نیاز برای پیوند اعضا در سیستان و بلوچستان هنوز امکان پذیر نیست اما در صورت وجود اهدا کننده، هماهنگی های لازم برای انجام مراحل آن توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام می شود.
وی همچنین از برنامه ریزی این معاونت برای تشکیل تیمی قوی از پزشکان، متخصصان جراحی، کارشناسان پرستاری و اتاق عمل برای فعالیت در زمینه پیوند اعضا تا 2 ماه آینده خبر داد و گفت: تمام افرادی که تمایل به اهدای عضو پس از فوت دارند می توانند به نشانی اینترنتی SB.EHDA.CENTER  و یا واحد فراهم آوری عضو در حوزه معاونت درمان دانشگاه مراجعه و فرم های لازم را تکمیل کنند.
وی با اشاره به اینکه در کشور سالیانه پنج تا هشت هزار مرگ مغزی رخ می دهد افزود: هر فرد مرگ مغزی با اهدای اعضای خود می تواند جان حدود هشت نفر را از مرگ نجات دهد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: اگر تمام آن 50 درصد عضو قابل اهدا به بیماران در صف، پیوند زده شود سالیانه حدود 24 هزار پیوند عضو قابل انجام است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.