مرتضی کوچکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نام نویسی برای این طرح تا پایان شهریور ماه ادامه دارد اظهار دشت: پیش بینی می شود امسال حدود سه هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان در این طرح شرکت کنند.
وی ادامه داد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن کریم از سال 90 همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان به اجرا درآمد.
وی افزود: در این راستا از سال 90 تاکنون 50 هزار نفر از مردم سیستان و بلوچستان زیر پوشش طرح تربیت حافظان قرآن کریم قرار گرفتند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سه مقطع هفت تا 12 سال حفظ جزء 30 قرآن کریم، 12تا 18 سال حفظ یک جزء و 30 و بزرگسالان حفظ جزء 30، یک و 2 قرآن کریم را شامل می شود.
کوچکی با قدردانی از مسئولان و مردم سیستان و بلوچستان در اجرای موفق طرح تربیت حافظان قرآن کریم گفت: با توجه به علاقه مندی فراوان مردم به فراگیری مسائل دینی این طرح همچنان با قوت در استان درحال اجراست.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.