به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خاش اظهار داشت: با توجه به وجود 38 تولیدی مرغ در این شهرستان و پایین تر بودن قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده لازم است این فرآورده گوشی با نرخ کمتر از سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان عرضه شود.
وی بیان کرد: حمایت از تولید کنندگان داخلی از سیاست های ارزشمند دولت است که افتخار می کنیم نیازهای مردم شهرستان را خودمان می توانیم تامین کنیم.
وی افزود: گام برداشتن در حوزه ایجاد اشتغال و تولید از وظایف همه اقشار جامعه و مسئولان است.
فرماندار خاش گفت: برخی از افراد نا آگاه به مسائل به مسئولان اتهام می زنند که با سودجویان در بالا بردن قیمت شریک هستند اما نمی دانند که چقدر دغدغه حل مشکلات را داریم.
یوسفی اظهار داشت: مردم خاش همواره حامی مسئولان کشور هستند و سخت ترین فشارها را متحمل شده اند بنابراین انتظار داریم برای جلب رضایت پروردگار رفع مشکلات مردم در اولویت نخست تمام مسئولان باشد.
وی بیان کرد: سرویس‌های بیگانه و دشمنان اسلام و کشور از هر جهت تلاش می کنند که به جامعه و مردم ما ضربه وارد کنند بنابراین آسیب ها متوجه دولتمردان، مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است.
وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاران مورد توجه دولت است اما در بخشی از کار، مشکلات مردم را باید ببینیم و با اندکی گذشت و ایثار امور را تسهیل کرد.
فرماندار خاش گفت: بر طرف کردن نگرانی ها با همکاری مسئولان، مردم و تولیدکنندگان مورد توجه است.
مهدی عیدوزهی معاون امور عمرانی و برنامه ریزی فرماندار خاش نیز اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات و رفع دغدغه های مردم مورد توجه مسئولان است.
رئیس شورای شهر خاش نیز بیان کرد: دشمنان با هدف ضربه زدن به کشور ایجاد نارضایتی در مردم را از سالهای گذشته در دستور کار قرار داده اند.
بهزاد بهادری اظهار داشت: گرانی ها و وقوع تحریم ها مهمترین شیوه دشمنان برای ایجاد نارضایتی در میان مردم است.
عبدالمجید تمندانی شهردار خاش هم گفت: ایجاد بازارچه های محلی در چند نقطه از شهر با مشارکت بخش خصوصی و با هدف حمایت از تولیدات داخلی و اشتغالزایی در دستور کار شهرداری است تا مواد پروتئینی مورد نیاز مردم در این مکانها عرضه شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان خاش نیز بیان کرد: نظارت، کنترل و پایش بازار مرغ و کالاهای اساسی با قوت آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
مهدی اسماعیلی با اشاره به اینکه مرغ خریداری شده از مرغداری و مراکز عمده دیگر با 8 هزار ریال سود حدود 12 درصد قیمت تولیدی پیش بینی شده است اظهار داشت: در چند نقطه از سطح شهر مرغ زنده با قیمت جزئی 72 هزار ریال و در درب مرغداری 67 هزار ریال عرضه می شود.
وی افزود: کمک به حل مشکلات معیشتی مردم با بررسی قیمت ها از نقاط مختلف سیستان و بلوچستان با همکاری و همراهی مسئولان مورد توجه است.
وی تاکید کرد؛ مرغ زنده و کشتار روز خاش باید از مرغداری های این شهرستان تامین شود.
اسماعیلی گفت: قیمت زولبیا و بامیه نیز هر کیلوگرم 11 هزار تومان اعلام شده که 15 درصد کمتر از قیمت سایر شهرستانهای سیستان و بلوچستان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش هم گفت: با توجه به اینکه نشست ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان ویژه طرح ضیافت در زاهدان تشکیل نشده، بنابراین سهم شهرستان در تامین مرغ، برنج، شکر و غیره مشخص نیست.
امان الله طوقی افزود: تولیدات کشاورزی و مرغ خاش از بازار پسندی بالایی در سیستان و بلوچستان برخوردار است.
وی تصریح کرد: بسیاری از تولیدات خاش از زاهدان دوباره به این شهرستان حمل و بارگیری می شود به همین دلیل قیمت تمام شده آن بالاست.
وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر قیمت مرغ در زاهدان 80 هزار ریال و بالاتر بوده است گفت: مقایسه قیمت ها کاری ارزشمند است ولی به دلیل ورود نهاده های دامی از خارج کشور و به تبع آن بالا رفتن نرخ ارز تغییر در قیمت ها امری طبیعی است.
طوقی بیان کرد: مرغ کشتار روز خاش بر حسب نیازهای سیستان و بلوچستان و این شهرستان در بازار عرضه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: جدای از اینکه به حقوق مصرف کنندگان احترام می گذاریم سود و زیان تولیدکنندگان باید در ستاد تنظیم بازار در نظر گرفته شود.
مدیر شبکه دامپزشکی خاش نیز اظهار داشت: در کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان ظرفیت کشتار مرغ به هر میزان وجود دارد.
امان الله رخشانی بیان کرد: مرغ منجمد و کشتار روز در خاش تامین شده و در کنار آن بازارچه های فروش مرغ زنده نیز فعالیت دارند.
رئیس اتاق اصناف خاش هم گفت: اصناف در این شهرستان همواره متهم به گران فروشی هستند اما در حقیقت اصناف معاملات منصفانه دارند.
نوراحمد هاشمزهی اظهار داشت: به خاطر منافع مردم باید یک تعامل بین اصناف و تولید کنندگان محلی خاش شکل گیرد تا ضمن در نظر گرفتن سود و زیان تولید کنندگان مشکلات مردم نیز حل شود.
وی تصریح کرد: سه هزار و 70 واحد صنفی در خاش وجود دارد که تعداد اندکی از آنان ممکن است تخلف کنند که با متخلفان برخورد خواهد شد.
به گزارش ایرنا شماری از مرغداران شهرستان خاش نیز در این نشست با بر شمردن مشکلات خود و گران بودن نهاده های وارداتی تاکید کردند در شرایط کنونی فعالیت در واحدهای مرغداری خسارت و ضرر بدنبال دارد.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.