عبدالحکیم بهار به عنوان صیاد دیروز و بهورز امروز و مسئول کتابخانه کوچک این روستا به سبب علاقه مندی به کتاب و کتابخوانی در یک کانکس (اتاقک پیش ساخته آهنی) کتابخانه ای را دایر کرده است.
در این کتابخانه با بیش از 2 هزار جلد کتاب افزون بر ۵۰۰ نفر عضو فعال و ثابت هستند.
فضای کتابخانه ای روستای رمین خیلی کوچک و در یک کانکس با ۴۰ مترمربع زیربنا دایر شده است که جوابگوی نیاز کودکان و نوجوانان علاقه مند به کتاب نیست.
روستای رمین چابهار در هفته کتاب و کتابخوانی سال گذشته میزبان جشن کتاب و کتابخوانی بود و در آن مراسم از بانیان و گردانندگان جام باشگاه های کتابخوانی شهرستان چابهار تجلیل شده است.
عبدالحکیم بهار به دلیل علاقه مندی به کتاب و کتابخوانی خانه اش را قفسه بندی و تبدیل به کتابخانه کرده و سپس برای استفاده بهتر مردم به ویژه دانش آموزان و سایر علاقه مندان این کتابخانه را در یک باب کانکس راه اندازی کرده است.
مسئول کتابخانه بهار روستای رمین چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موضوع کتاب، کتابخوانی و جام باشگاه های کتاب، بقدری در رمین و روستاهای حاشیه در دل مردم جا گرفته که افراد بیسواد هم این واژه ها را بر زبان می آورند.
عبدالحکیم بهار افزود: بازتاب رسانه ای و مطبوعاتی کتاب و کتاب خوانی در روستای رمین سبب شد این روستا و کتابخانه آن در سطح ملی پخش و مورد توجه قرار گیرد و این تلاش ها آینده روشنی را نوید می دهد.
وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر هر کودک و نوجوان عضو کتابخانه بیش از ۴۰ کتاب امانت گرفته و آن را مطالعه کرده است، خاطرنشان کرد: این امر نشان دهنده رشد فرهنگی جامعه و روستای رمین است.
وی اظهار امیدواری کرد: با ساخت کتابخانه مجهز توسط دولت و کمک های حمایتی خیرین گامی در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شود.
وی راه اندازی ایستگاه مطالعه مرکز خدمات جامع سلامت رمین توسط جوانان دوستدار کتاب این روستا را نیز از دیگر اقدامات برای بالابردن سطح فرهنگی روستای رمین عنوان کرد.
بهار ادامه داد: روستای رمین تجربه حضور در دو جشنواره دوستدار کتاب در قطع و قالب ملی را در کارنامه فرهنگی خود دارد بطوری که این روستا جزء 10‌ روستای برتر کشور در زمینه کتاب‌ دوستی است.
مسئول کتابخانه بهار روستای رمین چابهار به افتخارات این روستا در زمینه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: این روستا در سال‌ های 93 و 94 به عنوان روستای برگزیده در «جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب» انتخاب شده است.
بهار گفت: آرزوی مردم روستای رمین ساخت کتابخانه مجهز و به روز است و از این بابت از دولت و خیران تقاضای کمک و همکاری داریم.
به گزارش ایرنا، روستای ساحلی رمین از توابع دهستان کمبل سلیمان در پنج کیلومتری شرق چابهار واقع شده است و بیش از هشت هزار نفر جمعیت دارد.
3043 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.