دکتر سهیلا خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تجربیات قبلی در رابطه با کاهش 50 درصدی اهدای خون در ماه رمضان و نیاز بیماران تالاسمی سیستان و بلوچستان، ضروری است افراد نسبت به این اقدام خداپسندانه اهتمام بیشتری ورزند.
وی بیان کرد: 13 هزار و 41 نفر در 2 ماه نخست امسال به پایگاه های انتقال خون سیستان و بلوچستان مراجعه کردند که 10 هزار و 100 نفر آنان با دارا بودن شرایط لازم موفق به اهدای خون شدند.
وی افزود: بیشترین اهدای خون این مدت در سیستان و بلوچستان به زاهدان و کمترین به چابهار اختصاص داشت.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
خسروی با بیان اینکه روزانه 350 واحد خون و فرآورده های خونی در سیستان و بلوچستان مورد نیاز است گفت: 2 هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی، حوادث و سوانح و غیره در این استان نیازمند اهدای خون هموطنان هستند.
وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم استان برای اهدای خون هستند و این درحالی است که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که 60 درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.
7316**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.