به گزارش ایرنا، سردار سید ضیاء الدین حزنی روز سه شنبه در نخستین همایش تجلیل و تکریم شبانان و گله داران عشایر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این تعداد طرح با اعتبار افزون بر 338 میلیارد و 164 میلیون تومان در این استان اجرا شده است.
وی بیان کرد: این طرح ها توسط نیروی زمینی سپاه، قرارگاه قدس، سپاه سلمان، نیروی دریایی سپاه، نیروی هوا فضای سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) و گروههای مردمی در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
وی تصریح کرد: با همه مشکلاتی که در بحث بودجه و اعتبارات بود سپاه پاسداران توجه خاصی به سیستان و بلوچستان داشته است.
وی گفت: همچنین پنج هزار و 359 خانه محروم توسط سپاه پاسداران به منظور رفع محرومیت در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.
مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هزار و 417 هکتار از زمین های سیستان و بلوچستان با ماشین آلات سپاه برای کشاورزی تسطیع شده است.
سردار حزنی بیان کرد: همچنین 475 مسجد توسط سپاه در سیستان و بلوچستان ساخته شد.
وی افزود: لایروبی قنوات، حفر چاه، آبرسانی و برق رسانی، ساخت راه روستایی، خانه های عالم، سیل بند و استخر پرورش ماهی توسط تمام رده های سپاه در سیستان و بلوچستان انجام شده است.
وی تصریح کرد: همچنین 9 هزار و 791 سبد جهیزیه به اقشار ضعیف سیستان و بلوچستان توسط سپاه اهدا شد.
وی بیان کرد: هزار واحد مسکونی مددجویی در سیستان و بلوچستان نیز توسط سپاه ساخته می شود.
مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عشایر وظایف خودشان را در بحث اقتصاد مقاومتی به خوبی انجام داده اند.
سردار حزنی اظهار داشت: به طور متوسط 25 درصد پروتئین کشور توسط عشایر تامین می شود.
وی ادامه داد: عشایر سربازان راستین اقتصاد مقاومتی هستند و تا کنون به خوبی در این عرصه درخشیده اند.
وی بیان کرد: عشایر نگهبانان مرزهای جمهوری اسلامی هستند و از مرزها در برابر توطئه های دشمنان حراست می کنند.
وی افزود: سرمایه های اصلی نظام و انقلاب را مردم و بویژه عشایر، ساکنان روستاها و مناطق دورافتاده تشکیل داده اند که باید خواسته های آنها مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.
مشاور فرمانده کل و دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از مهمترین دغدغه های جوامع روستایی و عشایری نبود امکانات و زیرساخت های مورد نیاز آنهاست.
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور نیز در این نشست گفت: سپاه پاسداران 225 هزار عشایر کشور را مسلح کرده است که تقریبا هزار گردان را شامل می شوند.
سردار نصرت الله سیف اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا کسی جرات ندارد که عشایر را مسلح کند اما سپاه پاسداران با توجه به وفاداری این عزیزان به انقلاب اسلامی و پاسداری از مرزها چنین اقدامی را انجام داده است.
وی بیان کرد: برای رویارویی با آمریکا و ایادی وابسته به آن تنها همین تعداد عشایر مسلح در کشور کافی است.
وی افزود: عشایر دستاوردهای انقلاب اسلامی را به جوانان خودشان بازگو کنند.
وی تصریح کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی تمام پزشکان کشور از بنگلادش و سایر کشورهای دنیا بودند اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی سراسر ایران پر از پزشکان متخصص، مراکز علمی و آموزشی شده است.
رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی دورترین نقاط روستایی و عشایری کشور از پزشکان متخصص برخورداراند.
سردار سیف بر شکوفایی ظرفیت های عشایر برای تامین پروتئین و خودکفایی کشور در این زمینه تاکید کرد.
وی بیان کرد: آموزش و پرورش در بحث آموزش عشایر توجه ویژه ای داشته باشد و امکانات آموزشی بیشتری را به این عزیزان ارائه کند.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.