حمیدرضا پارسا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هواپیمای مسافربری آسمان قرار بود ظهر امروز از مقصد مشهد در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین بنشیند که به علت دید کم به ناچار به سمت فرودگاه بندرعباس تغییر مسیر داد و در آن فرودگاه به زمین نشست.
وی گفت: به دلیل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک انجام پنج پرواز امروز در مسیر رفت و برگشت تهران- زاهدان – مشهد، شیراز- زاهدان – شیراز و 2 پرواز در مسیر تهران – زاهدان – تهران منوط به بازگشت شرایط عادی جوی است.
وی بیان کرد: هم اینک میزان دید در فرودگاه زاهدان هزار و 500 متر گزارش شده است درصورتی که حداقل دید برای فرود هواپیما بین 2 هزار و 500 تا سه هزار متر است.
به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان مرکز این استان امروز/دوشنبه/ به بیش از 6 برابر حد مجاز و 2 برابر حالت بحرانی رسید.
مرتضی فرجی حد مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای زاهدان در این مدت 834 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی سرعت وزش باد در زاهدان را 72 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: تا امشب وزش باد شدید در نواحی مرکزی سیستان و بلوچستان تداوم دارد اما از فردا از شدت آن کاسته می شود.
به گزارش ایرنا هر هفته بیش از 80 پرواز داخلی از فرودگاه زاهدان به نقاط مختلف کشور و تعدادی پرواز در مسیرهای بین المللی از جمله بغداد، دبی و نجف انجام می شود.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.