مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در صورت موفقیت طرح جمع آوری دفترچه های بیمه کاغذی، این طرح در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

دکتر محمد حسین اباذری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: دفترچه های بیمه در مراکز درمانی ملکی  سیستان و بلوچستان حدود یکسال قبل جمع آوری شده و مراجعین تنها با ارائه شماره شناسایی ملی از خدمات درمانی بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: در مراکز طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی ، مانند بخش دولتی، دانشگاه ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها ، مطب های خصوصی و ... هنوز هم از دفترچه بیمه کاغذی استفاده می شود و این قانون برای این مراکز اعمال نشده است.

وی افزود: طرح جمع آوری دفترچه های بیمه کاغذی ، بصورت پایلوت در استان یزد آغاز شده و در صورت موافقت در سراسر کشور اجرایی خواهد شد .

مدیر درمان  تامین اجتماعی استان عنوان کرد: حدود 350 مرکز درمان مستقیم(وابسته به سازمان تامین اجتماعی) در کشور وجود دارد که بیماران با ارائه کارت شناسایی ملی می توانند از خدمات درمانی آن ها بهره مند شوند.

وی افزود: در صورت مکانیزه شدن سیستم  ارائه خدمات درمانی، نیازی به تمدید دفترچه‌های بیمه نبوده و دفترچه  به صورت الکترونیکی تمدید می شود.

اباذری در پایان گفت:  700 هزار نفر  در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.