حسین کیخا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گلرنگ از جمله محصولاتی است که برای کشت آن آب کمی مصرف می شود و تحمل شوری خاک را نیز دارد.
وی ادامه داد: گلرنگ یک گیاه زراعی با هدف استحصال روغن و یا اصلاح الگوی تناوبی کشت در زمین های کشاورزی بوده که به علت کیفیت محصول این گیاه، کشت آن در کشور رو به فزونی گذاشته و بسیاری از زمین های کشور زیر کشت آن قرار گرفته است.
وی افزود: خرید این محصول نیز به طور تضمینی توسط دولت به قیمت 26 هزار و 486 ریال انجام می شود.
وی با بیان اینکه برداشت گلرنگ تا خرداد ماه در سیستان و بلوچستان ادامه دارد گفت: شهرستان های دلگان و میرجاوه مناطق عمده کشت گلرنگ در این استان محسوب می شوند.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان متوسط برداشت گلرنگ در استان را بین یک و نیم تن ذکر کرد و افزود: پیش بینی می شود امسال افزون بر 900تن از این محصول برداشت شود.
به گزارش ایرنا گلرنگ (کاجیره) یا کاغاله گیاهی است یکساله که ارتفاع آن به حدود ۶۰ سانتیمتر می رسد.
برگ های آن پهن، دندانه دار و بدون دمبرگ است که گل های آن منفرد، لوله ای و به رنگ زرد مایل به قرمز بوده که در انتهای ساقه ظاهر می شود.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.